Klippkort på akuten?

Andra gången på två veckor som vi varit på akuten. 
Första var då jag var i Mallorca. Neo fick i sig en cashewnöt, började spy och få utslag över hela kroppen. 
Så Jocke och barnen drog upp, fick medicin och gick över ganska snabbt efter det. Men otroligt obehagligt.. Så nu måste vi göra ett pricktest för att kolla vilka nötter han är allergisk mot. 

I fredags blev andra besöket. Vi hade just kommit hem från en supergod middag i Källbomark då ungarna bestämmer sig för att hoppa i sängen innan läggdags. Då flyger Iza in i sängbordet och får ett jack i huvudet. 
Såg värre ut än vad det var och jag hann få lite smått panik, även om jag brukar vara gode lugn i sånna situationer. Blodet rann nedför ansiktet och på magen och Neo frågade hela tiden om hon var okej. 
Han tyckte också det var otroligt jobbigt att se lillasyster ha ont. :/



Men dom behövde inte sy och limmade bara igen såret.
Och hon somnade direkt vi kom hem, vaknade dagen efter och skulle hoppa i sängen direkt. :P 

Våra föräldrahjärtan har gjort sitt nu på ett tag tycker jag! :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0