Äntligen!! :))





Nu är hon här!! 
3655 g och 53 cm lång så inte blev det någon liten bebis inte! :P 

Helt underbart är det och hon är så lugn, bara äter och sover.. Än så länge! :P 

Det gick mkt snabbare denna gång men jag kan uppleva att det var nästan jobbigare. 
Första värken kom vid 12 inatt, var 6-7 minuter mellan. Jag tog en alvedon och duschade men sen blev det bara intensivare. Jag spydde och värkarna kom 4-5 minuter mellan kring 01. 
Kring 3 kom dom extremt tätt och vi ringde svärföräldrarna som kom med rasande fart. 

Kl 04 drog vi hemifrån och den bilfärden var fruktansvärd! 1 minut mellan värkarna, spydde, grinade.. Ryggen höll på att gå av kändes det som. 
Vi kom fram typ 30 minuter senare och vi fick gå en liten bit till förlossningen. Jag trodde aldrig jag skulle ta mig fram, låg på golvet och skrek av smärta. 
Då vi kom fram kollade hon mig hur öppen jag var om bedövning skulle hinnas med. Men nej, 10 cm och det var bara börja krysta. 
Ryggsmärtan var fruktansvärd och mellan benen var det inte så skönt heller. 
40 minuter senare kom hon efter ett klipp av barnmorskan. Hade hon inte klippt hade jag spruckit ännu mer. Hon var väldigt noga med att sy ihop mig rätt och visade Jocke allt! :P 

Såååå skönt då det var över!! 

Jocke är hemma med Neo så nu är det bara jag och lillan. Hon har precis sovit sig igenom ett blodprov på henne för att kolla så hon inte har någon giftstruma. 
Annars är det äta, sova och bajsa som gäller. :)) 
Är ganska trött själv och lite mörbultat så det blir vila mkt för mig också.. 

Men lycklig är jag!! Lyckligast i världen tror jag minsann! ❤️❤️❤️

Kommentarer
Postat av: Tina

Så fint hjärta

2013-12-12 @ 20:27:10
Postat av: Kicki

Jaa jag känner mig också säker på att det kommer bli bra sen! :) Men det var riktigt skönt att bara kunna ta det lugnt idag och landa lite i beskedet!
Men nu skiiiter vi i det, hur mår du och lilltjejen? :D Fy fan vilken pärs för dig!! Men tänk så skönt, nu är du klar, har världens finaste familj och behöver aldrig göra hejn igen! :)))
Stor Kraaaaaaam till er båda!

2013-12-12 @ 20:28:26
URL: http://kickikickass.blogg.se
Postat av: Sara

Vad duktig du var...fy fasen att inte hinna med bedövningen! AJ! :/
Hon är verkligen jättefin! <3
Vila massor nu!
Om det går bra för er så kommer vi nog och hälsar på någon gång under julledigheten, men jag hör så klart av mig innan! ;)
Kraaaaaaam

2013-12-12 @ 23:03:04
URL: http://minismurfaan.blogg.se
Postat av: Mia

Vilken tur att du fick en sån underbar liten pärla efter en sån pärs! :)
Hoppas att du läker fort och att hela familjen mår bra. Kraaaam

2013-12-13 @ 19:41:55
URL: http://bymia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0