Dagis

Min ångest har verkligen satt igång!!
Min ångest för dagis...
Den 22 augusti, alltså om en vecka och en dag, börjar inskolningen.
För Neo tror jag det kommer gå jätte-bra. Han har ju gode myche energi så han behöver få leka av sig, men för mig kommer det bli jobbigt. Kommer han dessutom att gråta så kommer mamma-hjärtat brista...
Jag hoppas verkligen att han kommer trivas, för själva dagiset känns helt klockrent. Och jag hoppas att jag inte kommer dö av saknad på dagarna efter världens finaste pojke:



Tyckte det var nyss han var så här liten:











Gullungen våran blir stor! =)

Nä, nu ska jag inte tänka på dagis nå mer, nu ska jag njuta av mina sista veckor som mamma-ledig!
Sen då jag börjar om har jag ju fått VÄRLDENS BÄSTA schema av världens bästa chefer så det kommer nog bli klockers.

Captain America på 3D såg vi ju i fredags. Alltså filmen var ju gode bra, inte super-bra men helt okej film. Däremot 3D...det är INGET för mig. Kalla mig tråkig men nog fan ser jag hellre film som film ska ses!!!
Okej, jag älskar ju blu-ray så, så gammeldags är jag väl inte :P
(Tuuuuusen tack till barnvakterna Tomme och Kicki)

Idag blir det Harry Potter med Kicki och det blir i hederlig 2D.
:)

Nu blir det mys med sonen i soffan!
Ha en underbar söndag.





Kommentarer
Postat av: Frida

Dagisångesten känner jag igen, men det kommer gå bra för båda våra killar! Ett tips bara ang gråten, för de kommer att gråta. Dock inte nödvändigtvis första veckan/veckorna. För StorA tog det några månader, och då grät han varje dag. Tillbaka till tipset: När du sagt hej då och personalen tagit över då måste du gå även om han gråter. Jag gick själv gråtande till bilen några gånger. Sen ringde jag och frågade. Tror du inte lurken slutade gråta efter bara nån minut och hade jag stannat hade det fortsatt lägnre eftersom de lär sig att de "vinner" på det. Kramisar!

2011-08-14 @ 11:36:58
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: ♥ EVA ♥

Förstår att du har ångest men det kommer att gå skitbra !!!

Och precis som Frida skriver...gjorde ju du ! Så fort jag lämnat er på dagis så grät du och då jag satte mig i bilen och åkte iväg, vände du dig och och skrattade ! Så helt klart...var beredd på gråt !



Gagsmark imorrn om solen skiner ???



♥ ♥ ♥

KRAAAM MAMMA

2011-08-14 @ 17:12:30
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag förstår din dagisångest, känner exakt lika! Förhoppningsvis trivs dom och man sätta sina känslor åt sidan! Adjustment bureau var skitbra, mera filmtips tack ;) Vi ses, kram!

2011-08-14 @ 18:02:19
Postat av: Catarina W Hansen

Förstår vad du menar.

Vi börjar inskolningen samma dag. Så vi får väl skicka peppande kommentarer till varandra. :)

2011-08-14 @ 22:46:06
URL: http://ninna77.blogspot.com
Postat av: Sara

Det kommer säkert att gå hur bra som helst! :)

Kraaam!

2011-08-15 @ 19:01:55
URL: http://minismurfaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

kolla in mina nya skönheter inför hösten sötnos och tyck till :)

2011-08-15 @ 19:10:37
URL: http://natalies.se
Postat av: Mia

Ja fy jag förstår att du har ångest! Det fick jag idag bara av att ställa Emil i dagis kö.. haha =)

2011-08-16 @ 23:38:58
URL: http://bymia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0