Recept



Önskemål om recept till efterrätten jag gjorde:

350 g smör
6 dl socker
3 dl kakao
1 dl sirap
Lite salt
6 ägg
3 dl mjöl

Vispa smör och socker vitt och krämigt!
Tillsätt kakao, sirap och salt!
Rör ner ett ägg i taget och till sist mjölet!
175 grader, 30-35 minuter!

Glasyren:

120 g smör
9 dl florsocker
1 ½ dl kakao
2 tsk vaniljsocker
200 g philadelphia-ost
1 msk kaffe


Blanda ihop smör, florsocker, kakao och vaniljsocker!
Blanda sen ner ph-osten och kaffet!

Nu hade jag över marabou-choklad och mini-marschmallows men det går ju att låta det vara som det är eller sätta dit vad som helst! =)

Vi käkade glass till och det var gott!! =)

Idag drog jag och Neo till Jävre. Först till Emma och Billy och sen till mamma! Jag blev bjuden på middag hos morsan och fick en grymt god köttfärslimpa!! Även Neo åt som en tok av den. =)

En bra måndag helt enkelt!

Nu har Jocke dragit iväg, tillsammans med brorsan, på Challenge, för att se El clasico! Och han tror att han kan lämna mig hemma, ensam, med hans chokladkaka i kylen, och tro att den ska vara kvar sen!? Puh! Ingen bra idé alls!! :P

Ha en bra kväll!



Kommentarer
Postat av: Carola

Perfekt! Den ska jag testa baka!



Du, behöver hjälp i julklappsträsket till Neo. Något speciellt ni är i behov av i klädesväg? Bodys? sockar? Mössor? Eller nåt annat?

Eller ska vi helt enkelt surprisea er? ;)



Kramen!

2010-11-29 @ 23:16:28
URL: http://carolakarlsson.blogspot.com
Postat av: MAMMA

Så du åt chokladen...hehe ?! Så kan det gå då man inte håller sig hemma...hihihi !



Lillasyster är hemma idag...hängig och allmänt dassig...känns dock inte varm idag, så vi får väl se hur många dagar det blir denna gången!



Nu ska jag ner på Ica för lite handling och sen tror jag på lite bakning...



***

KRAAAM MAMMA

2010-11-30 @ 09:25:43
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Jonna

Ojoj, har fått smaka en såndär nu och som den föll mig i smaken. MMM ;) Kram på dig!

2010-12-03 @ 21:06:02
URL: http://jonnaan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0