Surströmmings-premiär!!

Fredagen blev vi bjudna på surströmming hos mormor och morfar! Jag hade ju aldrig prövat detta förr, så nu var det dags! Jocke och Neo stannande hemma men jag drog iväg.



OCH DET VAR GOTT!! =)

Jag är jätte-glad att jag gillade det! Fler ggr blir det DEFINITIVT!!
Liza, Tomas och Antonia var där med mig, mamma, Edith och givetvis mormor och morfar. Efter maten fick vi kaffe, rabarber-paj, grädde och jordgubbsglass.
MKT god och trevlig kväll!

Lördag var en grymt skön dag!
Jag, Jocke och Neo gick först på stan, helg-handlade och sen vart det ett besök hos Marie och Janne och deras söta, små tvillingar: Sonja och Kevin!
Det är sjukt vad man glömmer att Neo har varit sådär liten!!
Jag fick tom mata Sonja med ersättning och sen somnade hon i min famn...sååååå mysigt!! =)
Söta som få var dom ju såklart!

Idag drog Jocke iväg på match och jag och Neo drog ner till Jävre! En mysig dag med bus och fika =)

Just, ja, alla har väl koll på Zlatans flytt till Milan!?
Jag är ju Barca-fan, men jag tycker det var jätte-bra! Om Pep tagit ifrån hans glädje från fotbollen är det då fan bara flytta!! Hoppas glädjen hans kommer tillbaka..fort!!
Milan har också alltid följt med mig då Tomme hejjat på dom typ sen han föddes :P

Matschema för veckan:

Måndag: Penne-köttfärs-gratäng!
Tisdag: Rester
Onsdag: Kycklingfilé med bulgursallad
Torsdag: Plättar med grädde och sylt
Fredag: Kebab
Lördag: ??
Söndag: i Jävre, mamma fyller år!!!

Nu blir det snart pizza och bus då pappan kommer hem!

Ha det gott!!


Kommentarer
Postat av: Eva

Penne-köttfärsgratäng lät munna, recept månne?:)



Synd om våra karlar idag!!

2010-08-29 @ 19:41:01
URL: http://evasvardsudd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0