Aj aj aj!!

Har just kommit hem från BVC..huvva!! Det där var det värsta jag varit med om.. Lill-grabben har en massa eksem och hon trodde att det kanske kunde vara allergi så hon var tvungen sticka honom i fingret. Själva sticket gick jätte-bra, men sen ville det inte komma ut blod så hon var tvungen trycka ut det...det tog tid och gjorde ont för han..stackarn.. Han skrek och skrek...
Sen var det ju dags för stick i båda benen också..huvva!! Jag har aldrig hört han skrika så hemskt..Det rann några tårar från mina kinder också..huvva.. Sen fick jag äntligen trösta honom och han fick somna i vagnen. Det var nog lite mkt på en gång för lill-stackarn..

Som ni vet så tjorvar ju amningen för mig och nu sa faktiskt barnmorskan att jag skulle sluta stressa över det där, inte ha dåligt samvete och sluta amma! Så länge han mår bra så kör på det! Så nu slutar jag amma! Jag har verkligen kämpat men det är bara inse att han mår bättre då han får mer mat.

Annars har han gått upp nästan ett kilo sen sist, väger nu: 6540 g och 63 cm lång :)



Nu ska vi ta en vilar-dag efter detta stickandet!
Ha det bra! =)


Kommentarer
Postat av: Jonna

Usch usch inte kul att höra lilleman skrika då Bm sticks :S Han verkar ju växa bra så att du slutar amma går nog fint ska du se! :) Kram på er!

2010-04-07 @ 13:00:47
URL: http://jonnaan.blogspot.com
Postat av: Eva

Låter som ett klokt beslut att sluta med amningen för er båda. Själv ammande jag inte alls länge och Lisa mår finfint ändå:)



Ses imorrn kl 11:)

2010-04-07 @ 13:17:21
URL: http://evasvardsudd.blogg.se/
Postat av: EVA

Hoppas han vilar ordentligt efter den hemska upplevelsen...och hans mamma också :)



Och jag tycker ju det är mycket klokt att du ger upp amningen nu...han har fått de viktigaste dropparna/månaderna !



Pussa gullstruten från mormor !!!



***



KRAAAM MAMMA/MORMOR



:)

2010-04-07 @ 14:34:10
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Carola

Huvvaligen! Är ju så jobbigt i mammahjärta när dem plågas, fast egentligen tror jag man plågas mer än dem;)



Ja, du har ju gjort det du kan med amningen, du ska absolut inte ha dåligt samvete för det! Så länge han mår bra, det är ju det viktigaste:)



Kram/C

2010-04-07 @ 17:56:34
URL: http://carolakarlsson.blogspot.com
Postat av: Anna samuelsson

Ja Leo han stor grät han med och det gjorde jätte ont i mamma hjärtat! Är det bra annars? Har ju också börjat med att få in sov rutinerna nu med Leo och hans lunch lur är precis när mamma fikat är! Känns hemskt att väcka han så jag måste låta han sova för annars blir han jätte kinkig om han inte får sova sina timmar. Men vi måste försöka träffas någon dag framöver! Kram

2010-04-07 @ 20:02:35
Postat av: Elin

Jomen visst!!=)

Hur är det med er lilla kille efter sticken nu då? Mys pys för er! :)

2010-04-07 @ 20:45:43
URL: http://elinilsson.blogg.se/
Postat av: Linn och Felicia

det värsta är just de där sprutorna...och sticken och...huvva...men nu är de kanske ett litet tag tills nästa gång=)



och med amningen, det är ju huvudsaken att han mår bra och växer...vem bryr sig om hur han får i sig sin näring...jag (som adopterad) ammades aldrig och int vart de nå fel på mig...hihi=)

2010-04-07 @ 20:57:20
URL: http://linndahlback.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag kämpade i fyra månader att amma min första för att "man skulle ju amma och det är så praktiskt att amma, man har ju maten med sig". Men nä! Det var inte ens lite praktiskt att amma när det inte funkade. Jag tyckte att det var jättejobbigt att ta steget att sluta amma men när jag väl gjort det var det såå skönt! Med nummer två funkade ammningen jättebra så du kanske har mer tur med nästa när det gäller maten. =) En termos med varmt, en flaska med kallt och vällingdoseraren! Mycket med praktiskt! Funkar att ha bredvid sängen oxå! =)

KRAM!!

2010-04-08 @ 09:37:56
Postat av: Sara

Huvva så jobbigt, både för dig och Neo! :/



Kraaam!

2010-04-08 @ 17:27:23
URL: http://minismurfaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0