Järn-tabletter, frukt och fibrer!

Onsdag idag och dags för fotbolls-match igen...ganska knäppt att man fortfarande har hopp om VM för Sverige...man gör sig själv bara besviken! Men om vi vinner ikväll, och Malta tar poäng, då får vi kvala ialla fall...men det är fortfarande sjukt att man tror att det kommer att hända! =)

Idag har jag varit hos barnmorskan och kollat upp allt; blodvärde, blodsocker, urinprov, mätt magen, vikten min, hjärtljud, blodtryck...och allt verkar riktigt bra förutom blodvärdet. Jag brukar ha riktigt bra, som en karl, men nu är det lågt så nu blir det:


Sen blir det även mer av:

Hon tyckte jag skulle käka mer fibrer och frukt, så jag har tok-handlat massor med goda frukter och fullkorns-bröd. Så nu jäklar! =)

Men sen var allting bra, bebis växer och mår gott! =) Barnmorskan tyckte även det var bra att jag snart slutar jobba, så jag slutar stressa, och det är nog sant! 10 arbetsdagar kvar..

Då jag kom hem hade jag ett paket från ginatricot hemma:

JAG VET!! Jag skulle inte shoppa nått, men denna var så fin att jag var tvungen =). Sen att det passade klockers och var jätte skööön var ju suveränt och STOOOOR. Ser ut som Rolles gamla skjorta..haha! =)

Nu är det då klart att vi drar till Sundsvall på söndag för att köpa en bil, visar bilder sen då allt är klart! Tomme och Kicki hänger på, då det blir även IKEA! Klockren söndag med andra ord. Jag längtar jätte mkt!!

Nä, nu blir det duschen och sen fotboll. Ha en underbar onsdags-kväll!



Kommentarer
Postat av: Anna Samuelsson

Ja de där järntabletterna har jag fått käka sen v.20, dock endast en varannan dag (hade inte så lågt men BM ville sätta in i förväg) sedan dess har hon bara fråga mig om hur mitt järnvärde har varit och då sa jag att jag äter en tablett varannan dag och då verkade hon nöjd, så då är de bara förlita sig på att det räcker. Ett tips är att ta dem på kvällen innan du lägger dig, för en del kan bli illamående av dem!

2009-10-14 @ 19:09:59
Postat av: EVA

Snygg skjorta...är det en arbets..hihi !?

Match-h-vetet går ju på 6:an, så det blir väl datorn för mig...suck...! Om den finns där nånstans...



***

KRAAAM MAMMA

2009-10-14 @ 19:10:53
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Cissi

Tack för tipset, Anna =)

2009-10-14 @ 19:59:35
Postat av: Magda

Jå, visst var dom fräna!

Dom är från hm.



Vad blir det för bil då?

2009-10-14 @ 22:12:47
URL: http://vatto.blogg.se/
Postat av: Tina

Yo!

om ni har dom så tycker jag att jag ska få låna dom!:P Är dom på svenska? Är Silver Fang 1-6 eller?



Va kul att ni ska köpa er en ny bil men en volvo...PINSAMT:P haha



De kommer säkert fler tillfällen då du kan komma å hälsa på. Har ändå inte så fint här...Vet inte hur jag jobbar nästa vecka..får väl veta de i slutet av denna eller så den dagen dom behöver mig..



Så typiskt att man inte kan somna när man är skit trött...knas..najt



2009-10-14 @ 23:46:23
URL: http://tinalind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0