Sjukling

Vaccinet påverkade mig en hel del; blev hängig på jobbet tisdag eftermiddag och fick dra hemåt. Försökte ta alvedon med det kom upp lika fort. Somnade dock direkt jag kom hem. Vaknade runt halv sex och då hade jag feber och sprang upp och spydde. Världens underbaraste Jocke kom hem och hade med sig presenter:


Underbara man!! Min absoluta favorit-film; Gladiator på Blu-Ray!!! Och choklad!! =) Tusen tack, älsklingen min!!

Sov hela kvällen, gick upp och skulle se Barcelona spela men somnade efter halva, gick och la mig och sov till kl 10 onsdags-morgon. Mådde mycket bättre och mamma kom förbi med räkmacka till lunch och presenter:

Fick alltid tidning och choklad av henne då vi var sjuka som små, och ingen förändring där! =) Tusen tack, snälla mamma! =)

Vart helt på att fara och jobba idag men började bli hängig igen mer mot onsdags-eftermiddagen och då Karina ringde och tyckte jag skulle vila en dag till för att orka resten så vart det klart, hemma idag också. Vill ju inte smitta ner resten av gänget. Mår mycket bättre nu och imorrn blir det jobb!

Även om jag blev sjuk av sprutan tyckter jag fortfarande det är värt det. Slippa vara sjuk i flera veckor och får man svininfluensan så blir ju lill-bebis också påverkad, nu skyddar jag han och det är absolut det viktigaste! Sen har man Jocke och mamma då man är sjuk är det ju inte så farligt! ;)

Monica tyckte det var dags för en magbild och okej, vi kör en sån:


Vecka 14 och vecka 30 (nu) så ni ser lite skillnad:

Han växer så det knakar! =)

Jocke stack till Skellefteå igår och jag var hemma själv och såg Milan möta Real Madrid. Första halvlek var skit-dålig, då tänkte jag: Är det så här Milan spelar nu? Vad höll Dida på med!? Men sen andra halvlek var ju underbar, strålande fotboll och efter många om och men blev det 2-3 till Milan, bortamatch och allt. Underbart! Nu har dom samma poäng som Real Madrid om jag inte har fel!

Jaja, nu blir det sista vila-dagen och återhämtning för imorrn blir det som sagt jobb. Och ihelgen har vi än så länge inga planer, blir att jobba min sista lördag och på söndag kanske det blir kalas för Jockes mamma som fyller år.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: EVA

Blir himla snyggt med soffan som bakgrund på bilderna...hihi ! Jag brukar använda gamla trägolvet i Tommes gamla rum...ser som läckert ut !



Hoppas du orkat dig iväg på affären och fått lite lunch i stooor-maggen... Hittade receptet på kakan jag pratade om och tänkte slänga ihop den, men då har lillasyster ätit upp päronen :) så det får bli en anna dag !



***

KRAAAM MAMMA



.

2009-10-22 @ 12:38:16
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Emelie

Kyra på dig sista dagen här nu! :) Nu är det väl inte många arbetsdagar för dig kvar innan du påbörjar mammaledigheten va? :)



Kram

2009-10-22 @ 14:33:35
URL: http://empiiii.blogg.se/ontheroad
Postat av: Magda

Så du börja må så illa efter sprutan.. inge kul! Men det är ju för en god sak, då kan man väl godta det =)



Nu syns det ju riktigt ordentligt (bebismagen)! Det är gode häftigt!

2009-10-22 @ 20:14:53
URL: http://vatto.blogg.se/
Postat av: Cicci

Usch va tråkig att man måste bli sjuk för att hålla sig frisk! Fast det kanske är värt det med tanke på allt du fick?! :)

2009-10-22 @ 20:43:56
URL: http://fantaisha.blogg.se/
Postat av: Mia

Usch va jobbigt! Hoppas du mår bra snart, krya på dig! =)

2009-10-22 @ 21:59:37
URL: http://miaindia.blogg.se/
Postat av: Magda

Måste bara få tillägga, Va gulli han är Jocke som tänker på att komma hem med "söta" presenter!

2009-10-23 @ 11:16:24
URL: http://vatto.blogg.se/
Postat av: Anna S

Huvva vad jobbigt! Hoppas du mår bättre snart! Hade du hög feber eller? Krya på dig!

2009-10-23 @ 17:12:12
Postat av: Cissi

Anna S: Jag hade runt 39 grader, men det gick över fort, har jobbat idag så nu är jag pigg, bara förkylningen kvar! =)

2009-10-23 @ 19:38:00
Postat av: Jonna

Usch så tråkigt att du blev så påverkad av sprutan :S Skoj med en ordentlig gravidmage nu :)

2009-10-24 @ 14:08:35
URL: http://www.jonnaan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0