Förklaring:



Många har frågat mig vad en baby-shower är och varför jag ska ha en sån..och nu ska jag förklara!


Baby showers är en populär tradition i USA, men i Sverige är det ett relativt nytt fenomen.
En ”baby shower” är enligt gammal sed en tjejfest med den blivande mamman i centrum. Man träffades över en kopp té och tillbringade dagen tillsammans. Då som nu gav man också den blivande mamman presenter och goda råd inför barnets ankomst.

Nu ska jag och mamma ordna min baby-shower och det blir väl inte riktigt sådär, men nästan. En ursäkt att få träffas, bara brudar (mina närmaste kompisar och släkt), surra och äta gott! =) I och med att vi inte kommer att döpa våran lilla skrutt så kör vi på detta istället. ;)



Kommentarer
Postat av: EVA

Bra förklaring gumman !

Har förberett lite till och kanske du skulle köpa en blå bra penna att skriva med...hittar ingen riktigt bra. Finns ju gelepennor med lite glitter...



Syns imorrn !



***

KRAAAM MAMMA



.

2009-11-09 @ 22:10:06
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0