Shopping-dag med mamma och svärmor!!

Igår vart det pyssel-kväll hos Emma. Jag gjorde en ram och en teckning till Jocke =). Tina stickade, Madz, den galna, virkade och skrev upp allt hon gjorde, tror det blev tre papper!!Haha, hon är ju för rolig. Emma gjorde allt möjligt, mest hjälpte hon Madz...vilket tålamod Emma har alltså, kommer att bli en klockren morsa! =) Trevlig kväll, tack tjejer!



Då jag kom hem sov Jocke och jag kröp ner, gode pigg...började läsa Camilla Läckbergs Fyrvaktaren, kört! Jag var tvungen lägga ifrån mig boken annars hade jag nog aldrig somnat! Ska försöka spara den läääänge =). Och visste jag när jag skulle vakna imorse hade jag somna tidigare...kl 06 vaknade jag av super-mega-rave-party i magen och pågick nån timma, så pigg blev jag! Lill-skruttis tyckte nog det var dags att kliva upp! Så jag har varit vaken sen dess! =)

Idag har jag, mamma och svärmor varit på stan. Det började med att jag fick en present av mamma;dålig bild tyvärr..:


Ett jätte gulligt änglaspel med storken! =)

Sen drog vi vidare och röjde stan, åt lunch på Airbaillo, handlade på ICA och sen vidare på backen för dollarstore, kupan och barnens hus. Lite shopping vart det och bortskämd har jag blivit idag med presenter. Här är allt jag kom hem med:


Allt möjligt gott och blandat till skötväskan etc..


Ett svart och ett vitt amningslinne, fick tom ena av svärmor!!


Nya vinterdojjor, jätte sköna!! Från DIN SKO.


Dessa underbart söta Lindbergs-tossor fick jag av svärmor!!

Tusen tack för alla fina presenter!! Och tack för en jätte rolig dag! =) Ni är för snälla!!

Ikväll blir det inte många knop..ska vila och ta det lugnt! Imorrn blir det ju frissan, tjockis-träff, föräldrakurs och underklädesparty (inställt underklädesparty)! Men först hitta jag denna lista på mammas blogg och vart sugen =)

1. Hur gammal är du om fem år?
29 är jag då! =)

2. Vem var den senaste du träffade? Mamma och Svärmor!

3. Hur lång är du? Var länge sen jag mätte mig men ca 170-172 cm

4. Vilken var den senaste film du såg? Paranormal Activity..läskig som fan!!

5. Vem ringde du senast? Jocke

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Skickade till Jocke vilka fina grejer vi fått idag! =)

7. Vad är dagens planer? Har hunnit på stan och nu blir det vila..

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Jag använder båda funktionerna ofta!

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda sen länge

10. När såg du senast din mamma? För typ 30 minuter sen..

11. Vilken ögonfärg har du? Blå

12. När vaknade du idag? Som sagt, 06:00 av lill-söt-bebisen! =)

13. Har du någon gång hittat en katt? Inte vad jag vet!

14. Vilken är din favoritplats? Oj...älskar balkongen i Almunecar...och Central Park i NY...Men soffan med mys-Jocke, godis och en film är aldrig fel! =)

15. Vilken plats föredrar du minst? Tror jag härmar mamma där: gynstolen!!Fy fan!

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Då bor vi i hus, två-tre barn, har rest mkt med ungarna och är lika lyckliga som nu! =)

17. Vad skrämde dig som barn? Har alltid varit sjukt mörk-rädd, och det blir bara värre!

18. Vem fick dig att skratta senast? Jag, mamma och svärmor har skrattat ganska mycket idag! =)

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Äger tyvärr inte en enda..

20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär nån vecka till, sen blir det bärbar! =)

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan!

22. Hur många kuddar har du i sängen? Två..

23. Har du någon gång spytt på fyllan? Tyvärr JA!!

24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? På sommaren är jag alltid barfota men på vintern är det sockar som gäller! Och gärna tjock-sockar!

25. Är du social? Absolut, men jag behöver min ensamtid också...

26. Vilken är din favoritglass? Daim-strut!

27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa, resa, resa och resa! =)

28. Tycker du om kinamat? Jajemen!

29. Tycker du om kaffe? Inte sen jag vart gravid, förhoppningsvis kanske det kommer tillbaka! =)

30. Vad dricker du till frukost? Jag är dålig på frukost, men har vi så tar jag gärna ett juice-glas!

31. Sover du på någon särskild sida? Har svårt att sova både på rygg och mage, så jag sover alltid på nån av sidorna!

32. Kan du spela poker? Ja, men definitivt inget proffs :P

33. Tycker du om att mysa? Finns det nått bättre än det??

34. Är du en beroendemänniska? Näe, är ju lite godis-beroende, men inte värre än så =)

35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Japp, Emmeli (föddes samma år och dag)

36. Vill du ha barn? Första på G!! ;)

37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska som alla andra och lite spanska!

38. Har du någonsin åkt ambulans? Jag tror inte det..

39. Föredrar du havet eller en pool? Om det är tillräckligt varmt så havet annars poolen! =)

40. Vad spenderar du helst pengar på? Oj, saker till kommande skruttis, god mat, gärna kläder/skor och saker till lägenheten!

41. Äger du dyra smycken? Njae, beror på vad man ser som dyrt!

42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En mandarin

43. Vem är den roligaste människan du känner? Oj..Jocke får mig alltid att skratta sen är Madz helt galen ibland! =)

44. Välj ett ärr på din kropp? På mitt finger, dagen före ny-öppningen av Röda Lyktan, stressigt som fan, jag ska göra grillade panini och brödet är fruset. Tar kniven och tar i för hårt...tre stygn! Fick inte jobba på invigningen..:P

45. Vad har du för ringsignal?
Morden i Midsomer !

46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Jo, mamma har sparat mycket.

47. Flirtar du mycket? Med Jocke; varje dag! =)

48. Vart togs din profilbild för din blogg? På midsommar för några år sedan, Kicki är fotograf!

49. Kan du byta olja på bilen?
Kolla och fylla upp kan jag, men inte byta!

50. Har du fått fortkörningsböter?
Nope! Borde dock ha fått det tycker man nästan...

51. Vilken var den senaste bok du läste?
Håller på med Fyrvaktaren av Camilla Läckberg!

52. Läser du dagstidningen? På jobbet läser jag alltid Piteå-Tidningen, men nu blir det lite på nätet men mest Aftonbladet.se

53. Prenumererar du på någon veckotidning? Nope

54. Dansar du i bilen?
Är livsfarlig, både dansar och sjunger högt och falskt!

55. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
RIX eller P3

56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Handlings-listan!

57. När var du i kyrkan senast? Hm..kommer inte ihåg...

58. Vad ska du göra nu? Vila..

Om du ids, kopiera och fyll i den själv, skriva gärna till mig då, så kommer jag och kikar! =)

Ha en underbar tisdag!

Kommentarer
Postat av: Eva

1000 tack själv för idag !

Himla mysigt att kika runt på allt till lillSigge...

Och jag är mätt än :D!



Och vi hann precis hämta lillasyster...hihi ! Vältajmat...



Har vilat 1 tim för huvudet höll på att spricka, men det blev ju inget KAFFE !!! Behöver några koppar på fm för att hålla bort huvudvärken...så nu är både kaffe och panodil intaget och skallen mycket bättre :)!



***

JÄTTEKRAAAM MAMMA



.

2009-11-03 @ 16:08:40
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: jenny

ett tips du kan köpa och ha hemma... och även med dig i väskan, det är inotyol salva till barnens rumpa! den är skit bra för röda rumpor och så, kan lätt bli röda när dom är små när dom bajsar så ofta och ibland fräter ju som bajset lite.. så det är ett tips som är bra att ha hemma! använder det på nea än idag för hon har så lätt för att bli röd i rumpan och såå.. :)

2009-11-03 @ 18:19:57
URL: http://lilllarsson.blogg.se/
Postat av: Cicci

Älskar att läsa sådana där listor! Kände igen mig på vissa grejer, ex. stygn-historien din! Å vilka fina grejer ni fått, nu är det ju riktigt nära juh! :)

2009-11-03 @ 18:43:57
URL: http://fantaisha.blogg.se/
Postat av: Jonna

Okej, men så skönt att kolla upp nu att allt är i sin ordning :) Vad mkt fint ni har fått och köpt idag, bra ha grejer.. Kram :)

2009-11-03 @ 22:40:21
URL: http://www.jonnaan.blogspot.com
Postat av: Kicki

Självklart! Kameran kommer definitivt att följa med!! :)



Tack och lov är det en del roligt jobb också, så det ska nog gå bra :)



Kan ju förresten säga att det kliar inte bara lite i shoppingfingrarna!! Särskilt när man ser dig ränna runt på stan i påsar :P



Kraaaaam

2009-11-04 @ 11:53:57
URL: http://kickikickass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0