Lipsill nr 1 = jag!

PDOL närmar sig...och för första gången på FLERA år är jag inte särskilt taggad. Blir inte alls samma sak då man är nykter..tråkigt men sant! Eller iofs har jag ju inte provat vara nykter förr ;). Brukar alltid gå minst två dagars, men iår blir det nog bara lördag.. En sak som är säker är ju att jag definitivt ska ÄTA!! Langos är ju favoriten =). Äta och spela på choklad-hjulet blir mitt nöje då ölen får vänta ett år till =).

Ultraljudet närmar sig, två veckor kvar =) Det blir spännande och jag fick ledigt hela dagen av en av mina underbara chefer, Karina, så jag kan njuta hela dagen, tusen tack för det!!=)  Blir spännande om det är en flicka eller pojke...Ja, så är det, vi ska ta reda på det, är på tok för nyfikna för att inte göra det. Plus att det är ju lättare att köpa grejer ;) Planerar-mästarn nr.1, det är jag det! =)

Har jag förresten någonsin förr berättat hur underbar fästman jag har??=) Igår kom han hem med, inte bara en, utan TRE magnum-classic-glassar så jag skulle ha i frysen om jag blir sugen. Han är bäst!!! Underbara sambo där!



Vet inte om det är lilla bebisen som påverkar mitt humör så mycket..jag har alltid varit mys-tokig, men nu är det hela tiden..stackars Jocke, får aldrig vara ifred! Vill kramas och gosas hela tiden och sen blir jag rörd och kan börja gråta hur lätt som helst. Så fort jag bara läser en artikel eller ser ett tv-program om minsta lilla så lipar jag!! Kan vara vad som helst! Som igår, såg Room Service och då hon fick se rummet vart hon glad och jag satt och lipade!! Room Service som är ett jäkla inrednings-program!! Haha..jag är ju knäpp!

Måste även ta och baka lite grejer i veckan..man fyller ju år på lördag och då har jag bjudit in mina närmaste; familjen, på kalas =) Blir lite smörgåstårta också..mums!!

Jocke är på träning och jag har lite tråkigt, så detta blir som en dagbok =) På den tiden då jag faktiskt skrev dagbok så gjorde alltid jag och Kattan en "daxis" varje gång man skrev. Det ska jag göra nu:
Daxis!
Namn: Cecilia Emma Öhman aka Cissi
Ålder:
23..snart 24
Syskon: Thomas, Edith, Carola , Ronny, Micke♥, Gabriel och Christoffer
Gör: skriver =)
Hör: på Daughtrys nya skiva och lite Morifade =)
Ska: slöa var väl tanken..
Vill: äta massa godis och mysa!!!
Har: precis ätit ett äpple
Idag: har jag jobbat som fasen
Imorrn: blir det jobb igen
Förebild: Mamma såklart!!!Hon är bäst!
Älskar: Jocke, familjen, vännerna och ostkrokar ;)
Hatar: att se andra människor ha ont..och leverbiff!!
Mobiltelefon: en sony ericsson W300i
Favoritkläder: leggins och stort linne...och mjukisar!
Favoritfärg: svart
Favoritgodis: CHOKLAD!!
Favoritsnacks: gissa tre ggr!!
Favoritmusik: hårdrock såklart!
Favoritfilm: Finns för många! 300, Gladiator och Braveheart är i topp!
En person som gjort dig glad idag: Jocke gör mig alltid glad! Och Martina på jobbet har fått mig att skratta hundra ggr idag  =) Härliga människa!!
En person som du tycker är duktig: Kicki är ju suverän på det mesta och sjukt duktig, alltid imponerad av denna brud!
En person som du pratar med varje dag: Jocke och mamma (om hon inte rymmer utomlands)
En person som gjort dig ledsen idag: Inte en enda!
Pratade senast med: Madz via sms, annars brorsan (Tomme) över telefon!
Uttryck jag använder mest: tog hjälp av svägerskan här och jag är gode ful i munnen men vi kom på ett som jag inte behöver censurera: "OOOoooo så hemskt" säger jag rätt ofta! =)
Bra motto: Lev varje dag som om det vore den sista
Yrke jag ville ha som stor, då jag var liten: Skådespelerska eller skid-proffs =)
Första leksak jag fick: en gul nallebjörn
Första ordet jag sa: mamma =) Inte är jag mamma-sjuk inte =)
Sporter jag utövat/utövar: Har gjort det mesta från basket,innebandy och fotboll men längd-skidor var jag som mest seriös med och nu är det korpen-instruktör som gäller =)
Längtar till: den dagen mini-Cissi-Jocke kommer ut!
Datum: 21 Juli 2009

Jag utmanar Kicki att göra denna! =)

Det var en hel del vi kunde fylla i, dessa är bara några frågor som jag svarade på, hittade på nya hela tiden, ganska kul att läsa igenom =).

Nä, nu är ni nog lessa på att läsa, ska gå och slöa lite framför tv:n. Avslutar med en knäpp bild på mig och Jocke, ha det bra!



Kraaaam!
=)









Kommentarer
Postat av: Lina

Grattis i förskott på födelsedagen!!! vi ses



kram lina

2009-07-22 @ 21:28:11
Postat av: Emelie

Åhå så du bjuder på smörgåstårta! Då kanske det kan hända att jag äter det som bakisfrukost ;D

2009-07-24 @ 12:31:16
URL: http://empiiii.blogg.se/ontheroad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0