Hockey, IKEA och film-kväll!

Söndag idag och helgerna går nu himla fort. Har haft fullt upp hela helgen utom idag för idag blir en slöar-dag som jag och Jocke ska avnjuta med att titta på våra fina inköp och bara mysa =) Vi är ena riktiga "mysare" =).

Fredag jobbade jag till 4, sen blev det middag på Maxim med Tomme & Kicki. Efter det for jag, Jocke och Tomme på hockey: Skellefteå-Luleå. Det var nog den roligaste matchen jag sett live, brukar vara ganska hett mellan dessa två lag och det blev mkt slaggis och heta dueller. Och tack och lov så vann Luleå med 3-2 =). Kul att se!

Lördag steg vi upp 8, for och lånade mormor och morfars bil: Tusen tack för det!!! Sen bar det iväg mot Haparanda och IKEA. Oj så kul att få fara med Jocke och vi hade jätte roligt hela dagen. Hittade grejer gjorde vi minsann =). Vi hann även med Candy World (självklart) och Barnens Hus. Här ska ni få se inköpen:


Barnstol i rött såklart =)

Här står det på plats i köket med den nya kudden från barnens hus..fint va? (Jocke i bakgrunden fixar ihop alla inköp, tur jag har honom, han är duktig och har världens tålamod =)


Resesäng istället för spjälsäng från Barnens hus, mkt mysigare tyckte vi och var jäkligt snygg. Jocke dekorerade den med fotbollar snabbt och den nyinköpta enorma krokodilen från IKEA fick också vara med =)

Står på plats under ultraljuds-bilderna. Kommer att bli jätte fint därinne så fort datorn och skrivbordet är borta.


Färgglada mattor och fotbollarna såklart =)


Röda kuddar till våran soffa, inte har ni förstått att svart, rött och vitt är våra favoriter? ;)


Vårat ihopfällbara skötbord som min nalle Tjugo fått inviga =)



Denna underbara liggkorg till våran Carena-sittvagn hittade vi på Barnens Hus och köpte till insektsskydd och regnskydd. Ska montera ihop den sen så ni får se hela =)

Vi var otroligt nöjda med dagen, fick handla mkt för lite pengar och det var riktigt skoj! Fick även ett bonuskort på Barnens Hus som vi fyllde 9 av 10 stämplar (!!!), så där blir det att handla mer. Såg ett jätte mysigt täcke i samma stil som kudden till barnstolen som vi ska fara och kika på.

Dagen flög förbi och tacos-middag blev det halv åtta..ett under att jag klarade mig så länge utan mat, kände mig gode grinig där mot slutet. Jocke är världens kämpe som står ut med mig! Han borde få guld-medalj!

Sen tittade Madz, Tina, Emma och Kattan förbi för en mysig film-kväll. Det var inte många av dom som sett The Boondock Saints och den är ju så grymt bra att vi var tvungna hyra den =)

Har nog kanske sett den 10 ggr och nu kommer det visst ut en tvåa i november med samma skådisar, klockers!!

Sen fick jag och Jocke present av Tina:


En jätte fin fleece-dress i Laban-tema. Jätte mjuk och varm! Tusen tusen tusen tack, snälla Tina!!

Imorrn blir det att klippa sig hos den underbara Helena i Jävre, det blir det vanliga: lite slingor, färga underhåret mörkt och toppa sig. Är kul att skämma bort sig sådär.

Ska gå och mysa ner med pojkvännen nu! Ha en underbar söndag, mina vänner!









Kommentarer
Postat av: EVA

Vilka kanooonköp ni gjort ! Blev ju skitsnyggt med de röda kuddarna på soffan...

Och sängen var ju superfin ! Förstår att ni är nöjda...

Vilken tid ska du hos Helena ?



***

KRAAAM MAMMA

2009-08-23 @ 11:44:32
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Kicki

WOW vad mycket fint ni hittat! Blir ju super!! Och jag blir ju också shoppingsugen :) kanske mer på möbler och sånt till stora människor :P

Tomme har förresten hittat igen inomhusbilder på huset, så ni kan få se sen :) Känns lite knäppt att lägga ut på bloggen nu med nuvarande ägarnas inredning, så det får vänta :)

Ha en super bra myskväll!

Kraaaam

2009-08-23 @ 13:28:06
URL: http://kickikickass.blogg.se/
Postat av: EVA

Vilken fin present ni fick av Tina...väldigt användbar...jag lovar !



***

KRAM igen !

2009-08-23 @ 13:44:54
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Eva

Oj vad ni är duktiga och handlar en massa i tid, man kan som inte hålla sig eller hur?;) Guuud vilken tuff barnstol, de fanns minsann inte när vi köpte våran vita och trista. De är dock hur bra som helst!



Ni ska köra med sittvagn och lägga i en mjuk/hårdlift, har jag fattat rätt då?:)



Myys på ni också! Kramkram

2009-08-23 @ 19:51:56
URL: http://evasvardsudd.blogg.se/
Postat av: jenny

snygg säng till bäbisen :)

en sån resesäng har linnea hos sin mormor å farmor när vi är där eller i stugan :) jätte bra å hon älskar den sängen å tycker det är mysigt när man kan titta ut på ena sidan :)...

2009-08-23 @ 22:03:19
URL: http://lilllarsson.blogg.se/
Postat av: EVA

Frida funderade på när det blir fika-och-surr-kväll här...och då tänkte jag att älgjaktsveckan skulle ju passa bra ! Alltså den 14, 15, 16 sept...

Du kan ju preliminärboka in de kvällarna så får jag höra vad Liza och Frida säger !



***

KRAAAM MAMMA

2009-08-23 @ 23:07:25
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Frida

Förstår att ni längtar!Snyggt med er färgskala.Jag hade tänkt skriva att jag upplyst din kära moder om våra fikaplaner, men hon har skrivit här ovanför!Hihi!

Kram och godkväll!

2009-08-23 @ 23:11:24
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0