GULD-bröllopsdag och Trike!

Vilken underbar helg...vilket väder..

Fredag vart det pizza och film-mys med Tomme och Kicki, lika trevligt som vanligt! =)

Lördag firade mormor och morfar guld-bröllop (50 år), det ni!! Otroligt trevlig dag/kväll med hela släkten och vänner till mormor och morfar. Vi började på Jävregården och fick räkcocktail till förrätt, oxfilé med potatis till varmrätt och åkerbärs-bakelse till efterrätt. Mkt gott. Patrik (Kusin Emelies kille) underhöll med grym sång, otroligt gitarr-spel och trolleri-trix med kortlek. Många höll tal för mormor och morfar, även jag höll ett litet tal som jag knappt fick ut för jag börja grina =)

Sen drog vi vidare till mormor och morfar för efter-fest med varmkorv, Janssons frestelse och Öhmans frestelse. Där hann vi med mkt surr, sång och bad..Ja, jag badade också =). Jag är lyckligt lottat som har så fina morföräldrar och familj..och här kommer lite bilder från kvällen:


Jag med mormor och morfar

Tage, Mia, Thomas, Mamma, Rolle, Liza, Per, Yvonne och Karin

Jag och Jocke

Tomme och sin öl =)

Thomas och Fredrica

Kicki och jag

Mina kära kusiner Emelie, Freddi och jag =)

Hur söta som helst..Kicki och Jocke =)

Kicki & Mamma

Världens bästa mamma och jag =)

Börjar bli lite onyktra grabbar?=) Tomme, Rolle och Stor-Tomme =)

Ove vill också vara med i party-gänget =)

Patrik med gitarren....

...och med kortleken =)

Alla barnbarnen =)

Som sagt, tack alla för en underbart rolig dag/kväll!

Söndag började med att väckarklockan ringde kl 7 och vi drog iväg mot Källbomark. Dags för trike!! Jocke har fått det i tidigt födelsedagspresent. Han var lite nervös just innan men tyckte det var hur kul som helst. Hela familjen Öhlund åkte och alla verkade nöjda. Jag är ju fortfarande gode så gravid så jag får vänta med sånt =)


Syskonen Jessica och Jocke just innan flygningen

Jocke

Här flyger älsklingen iväg och jag är nog minst lika nervös =)

Svärfar på gång =)

Inte ser svärmor rädd ut va?

Alla klarade sig välbehållna och glada.

Efter detta blev det fortsatt solning i Källbomark och en otroligt god lunch bestående av köttgryta med ris och äppelpaj med vaniljvisp som efterrätt. Fy fasen vad mätt jag var! Grymt gott!

Nu sitter jag i lägenheten och svettas ihjäl, ska snart dra iväg på Jockes fotbolls-match. Munksund möter Bergnäset nu kl 16. Kom och heja med mig!

Ha en fortsatt trevlig söndag och ut i solen!!!

Kraaaaam!



Kommentarer
Postat av: Kicki

Ha ha vilken bild på mig och Jocke! Väääärldens största flin! :D Och dom onyktra grabbarna var ju också söta :) Men det syns då att vi hade roligt i alla fall :)

Tack för igår!!

Kraaam

2009-08-09 @ 16:20:04
URL: http://kickikickass.blogg.se/
Postat av: EVA

Wow vilka fina bilder ! Måste kolla Rolles mobil och se vad det blev däri...hihi !



***

KRAAAM MAMMA

2009-08-09 @ 18:52:05
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Carro Ajax

Shit så fin du var! :) Grymt att vara gifta i 50år det är en bedrift!

2009-08-10 @ 10:15:49
Postat av: Eva

Tack så mkt! Känns grymt men samtidigt nervöst så klart..



Ha de gott! Kram

2009-08-11 @ 09:07:52
URL: http://evasvardsudd.blogg.se/
Postat av: Monica

haha :P Ooojaa, passa på att sov! ;) Men en del har verkligen tur med sina barns sömn. En del sover ju faktiskt från kanske 20-08.00 i sträck (när dom kommer upp i en viss ålder) medans andra har lite otur o har ett barn som vaknar 2-3 ggr/natt eller mer. Jag har fått 2 hela nätter sen Anton föddes :P Men herregud, man är ju ung! ;)

När är ni beräknade förresten?

Kramkram!

2009-08-11 @ 18:55:49
URL: http://moonkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0