Härliga helg

I fredags hade vi lite fika här för Jocke som fyllt år! Han fick mkt fina presenter av alla snälla som kom och hälsade på! Glömde ta kort på allt, men mkt fina grejer var det som sagt! =)




Tidigare på fredagen var jag och Neo på stan, åt lunch med jobbar-polarna och köpte lite kläder åt lillen. Han växer ju så fort ur sina kläder, helt sjukt vad det går fort:





Bodysarna är i storlek 80..lite stora men han kan ändå ha dom!
Han är gode snygg i alla sina nya kläder! =)

Önskemål om recept på muffinsen:

Sätt på ugnen på 200 grader.
Vispa ihop 2 ägg och 2 dl socker!
Tillsätt 1 dl mjölk och 100 g smält smör
Rör ihop allt och tillsätt sen 3 dl mjöl, 2 tsk bakpulver, 2 tsk vaniljsocker (vill ni ha chokladmuffins tillsätter ni 2 msk kakao annars är det vanilj-muffins =))

Sätt smeten i muffinsformar, ungefär halva och sen stoppa i vad ni vill i dom innan gräddning! Jag körde ner toblerone och daim i mina choklad, och vit choklad och blåbär i mina vanilj! Men dom är även goda som dom är!
Tar ca 10 minuter i ugnen!

Nu har världens snällaste Frida gett mig ett blog award! TACK FRIDA!! =)




-Som award ska jag/ni kopiera in award-bilden i din/min blogg för att visa att jag/du fått den.
-Tacka och länka tillbaka till den jag/du fick awarden av.
-Ge awarden till 7 andra bloggsystrar/bröder.
-Skriv 7 intressanta saker om mig/dig själv.

Skulle vilja ge till många mer men jag ger detta award till Mamma, Kicki, Edith, Carola, Tina, Sara och Magda.

7 saker om mig då...hm...:

1. Planerar-mästare numero ono!
Allt ska skrivas på listor och planeras låååångt i förväg! Kan säga att vi funderar att dra till Spanien nästa sommar, och mitt huvud jobbar redan ;)
Ligger i släkten kan jag säga!

2. Jag ÄLSKAR spela Zelda-Link to the past, har nog varvat det 1000 ggr..MINST!!

3. Har legat 4 dagar på sjukhus för vad dom trodde var blindtarmen, men det var MENSVÄRK!

4. ÄÄÄÄÄlskar att laga mat men ännu mer äääääälskar jag att ÄTA mat! =)

5. Om jag skulle vara med i Robinson och fick ta med mig en sak skulle det bli en påse ostkrokar =)

6. Skulle kunna tatuera hela kroppen om jag kom på motiv!

7. Är livrädd för grodor!

:)

Lördagen blev min sovmorgon, men vaknade 9 utvilad! Gissar att kroppen vant sig att sova lite nu, 4-5 timmar per natt är vanligast! =)

Kl 13 drog vi på fotboll, MSSK-Lillpite 2-2...Dom var värda en vinst, men så går det ibland..

Jocke drog sen iväg med massa grabbar på Peter Vattovaaras (osäker på stavningen där) svensexa, och jag hann se hans otroligt snygga outfit: en mankini, som Borat har:



Haha!
Jag tror nog dom hade en galen och rolig kväll!

Neo somnade sex som vanligt och jag och Kicki hade en väldigt härligt frossar-film-kväll med pizza och gott!!

Tack för igår,Kicki, händer alldeles för sällan!!!

Idag blir det att hälsa på Tina och hennes vovve :)

Sen gissar jag på myskväll ;)

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Louise

nu funderar inte på att testa en kurning på lillen? vi gjorde det med levi när han var 8 månader och sen dess sov han ca 14 timmar per natt plus att han vilade på dagen.

2010-08-22 @ 08:30:56
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/
Postat av: Åsa

Herregud vilka snygga kärleksmums du bakar!! kan du lämna ut receptet

2010-08-22 @ 09:15:26
Postat av: Nadia

Hej! :)



Jag vill också gärna ha receptet på kärleksmumsen! Simon fyller år nästa helg så tänkte baka sådana där då! :-)

2010-08-22 @ 09:47:04
URL: http://nadiahill.blogg.se/
Postat av: Louise

men det finns ju olika metoder, tassmetoden, 5 minuters metoden. vi gjorde anna wahlgrens sova hela natten, fast tog bort vissa delar ur metoden som vi inte gillade. Det kunde ta 2 timmar att söva levi, han vaknade upp till 10 ggr per natt och steg upp tidigt på morgonen. tredje natten vi gjorde kuren tog det 5 minuter innan han somnade på kvällen, och han vaknade inte en enda gång på hela natten så för oss funkade det perfekt och sen dess har han sovit jättebra.

2010-08-22 @ 14:06:02
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/
Postat av: Kicki

Tack för igår och för det fina priset! :) Och du, jag kommer behöva din smakrådshjälp!! Har lyckats skära ner till 3 sidor bevakningar på tradera :P

Kraaaam

2010-08-22 @ 14:24:28
URL: http://kickikickass.blogg.se/
Postat av: Louise

Jo alltså anna wahlgrens metod har jag ju läst jättemycket om för man ska ju vara bombsäker på vad man gör för om du är osäker blir barnet också osäkert. jag tror absolut att du kan få honom att sova längre, dessutom behöver han det säkert också men du får nog räkna med några dagars hårt jobb :)



du kan googla på metoder så kommer du säkert hitta flera. Den jag körde hittar du på www.annawahlgren.com, Hon har även utbildade kurare som du kan kontakta om du funderar över något, jag har hört att man kan få hjälp med kurning också om man vill det. Hoppas du blev nå klokare :)

2010-08-22 @ 17:49:30
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/
Postat av: EVA

1000 tack gumman ! Tar in den senare...



**



KRAAAM MAMMA/MORMOR



:)

2010-08-22 @ 20:13:46
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Sara

Ooooh, tack för priset! Vad du är snäll! Lägger in det sen när jag kommer hem! :) Och även tack för receptet! ;)

Så otroligt fina kläder Neo fått och fikat ser ju INTE dåligt ut, MUMS! :D



Ha det så bra!

Kraaam!

2010-08-22 @ 22:10:10
URL: http://minismurfaan.blogg.se/
Postat av: Eva

Ja men visst är det svårt, ALLA onyttigt är ju såååå gott!!! Klart man måste få unna sig lite då och då, man lever ju bara en gång:)



Ha det fint! kram

2010-08-23 @ 10:10:04
URL: http://evasvardsudd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0