Sjukstuga 😷😷😷

Dessa dagar alltså.. 
Fredagen började med att Neo inte ville ha frukost och sa att han hade lite ont i magen. En minut senare sprang han till toan: magsjukan var här. 

Neo var super-duktig. Toan eller skålen, var inte många olyckor där inte. Spydde konstant i 13 timmar sen däckade han i hög feber och sov mestadels av lördagen.
 Söndagen var det hopp om liv för han men fortfarande dålig mage och ingen aptit samt trött. 
Då började Iza spy. Hon är ju lite yngre och inte alls lika duktig på att pricka i skålarna direkt. ;) 
Snarare knuffa bort den där irriterande skålen för att få spy i fred. :) 

Hade lite lindrigare än Neo men ändå super-jobbigt för henne. Helt matt blev hon och fick även hon igår hög feber. Iza somnade överallt och tom i min famn vilket är ett tecken på att hon verkligen är sjuk. 
Idag var hon något bättre men grinig nanting!! Vill vara uppe i famnen hela tiden och gärna att jag går. Dålig i magen är hon också så lite bedrövliga är dom båda. 
Tycker så synd om dom och är faktiskt chockad att jag inte åkt dit.. ÄN! ;) 

Kan säga att en magsjuka för mig och Jocke INTE vore det optimala efter fem dagar med dålig sömn. 
Jag klättrar på väggarna och längtar ut efter att få träffa lite folk. 
Men en prommis blev det idag iallafall. 




Hoppas på glada, busiga och hungriga barn imorrn så vi kan ta oss härifrån en stund. :D 
Imorrn tidigt på morgon har det gått 48 timmar sedan Iza spydde sista gången så vi kanske kan fara på ICA iallafall. Har aldrig längtat till att handla men nu gör jag det!! ;)) 
Plus att vi lovat Neo en myskväll med lite godis direkt hans aptit är tillbaka. Det är han värd efter denna jobbiga helg.
OM dom nu är friska vill säga! 
Håll tummarna!! ✊✊✊

Kommentarer
Postat av: Kicki

Håller alla tummar och tår!!! 💜💜💜

2014-10-28 @ 21:53:07
URL: http://kickiohman.wordpress.com
Postat av: Anonym

Tänk på att det är 48 h efter kräkning eller diarré som man anses ej smitta. Kämpa på och krya på sig till barna! Kram

2014-10-29 @ 00:05:50
Postat av: Kajsa

Åh, era stackare! Hatar magsjuka! Vi har hunnit ha det två svängar i år och just nu har svägerskan haft det så vi är lite (läs mycket) nojjiga över det. Men SKÖNT ändå att Neo är så duktig och klarar sej bra, det måste ju underlätta lite i alla fall.

Jag blir typ helt galen under och efter magsjuka, tvättar och städar i SINNE. Rent blir det ju i alla fall men man är ju helt slut efteråt, inte bara av sjukan :P

Hoppas ni mår bättre nu :) Kram på er!

2014-10-29 @ 07:03:34
URL: http://khaleesi.se
Postat av: Sara

Magsjuka är INTE kul! Stackars er! Jag hoppas att Neo och Iza kryar på sig fort och att ni slipper det!
Kraaam!

2014-10-29 @ 10:39:37
URL: http://minismurfaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0