Det kommer att bli bra!!

Idag har vi varit på fotboll. Jocke eller ISK vann över Heden. Mkt roligt att se. Edith och Filip följde med och stod i kiosken istället för att jag skulle stå...sååå skönt!! :)) VÄLDIGT snällt!! :))
 
Efter matchen for vi till Jävre och beställde mat från MD:s tillsammans med mamma, Rolle, Edith, Carola, Tomas, Wille och Kevin. Perfekt lördags-eftermiddag!
 
Mormor och morfar fyller ju år imorrn och firade idag med att bjuda alla i släkten på middag på 1906 men mamma orkade inte iväg och jag kände verkligen inte för att fara utan mamma, Rolle och Edith så jag valde som sagt att fara dit istället. Känns som ett bra beslut! Vill vara med mamma så mkt som möjligt nu, så är det! Sen har jag en känsla av att Neo-medicin är det bästa för mormorn just nu! :))
 
Sover inte alls bra nu, känns som jag inte gjort det på lääääänge. Dagarna går som bra, då är tankarna lätta och går att skjuta på. Man gör så mkt på dagarna att man inte hinner stanna upp och tänka efter. Nätterna är värre, jag somnar, och vaknar, och somnar, och vaknar, och somnar, och vaknar..hela tiden. Jag vet att man ska tänka positivt och det försöker jag göra, jag vet att mamma är jätte-stark och har en vilja att leva mer än någonting annat...Men på nätterna kommer dom där "tänk om"...tänk om mammas cancer är så jävla envis att det inte ger sig så lätt, tänk om mamma inte får vara med så länge till...Och så blir man självisk:
Hur ska jag klara mig utan mamma!!!?
Det går ju inte, jag ringer henne 25 ggr om dagen, oftast vill jag inget annat än surra, men hon löser ju alla mina problem!! Kicki sa det så bra igår: Säger man en hemlighet till Cissi då vet man automatiskt att Eva vet om det och så är det! Jag berättar allt för mamma. Mår jag dåligt ringer jag mamma, mår jag bra ringer jag mamma. Så hur klarar jag mig utan mamma!!?
Det gör jag inte! Punkt! Jag skulle inte fungera och en stor del av mig skulle helt enkelt dö..
Alla dessa tankar går runt hela nätterna, jag blir arg, jag blir ledsen och helt slut.
Mamma och alla vi har levt med mammas cancer så länge att man blev van med den, men då det då händer något så blir det riktigt jobbigt..
 
Men innerst inne kommer den där rösten att det kommer bli bra! Det kommer bli bra! Det måste bli bra!
 
En vecka kvar av semestern och denna semester har varit så knäpp, inte har man vilat upp sig direkt. Har ändå haft underbart då man försökt hitta på roliga saker för Neos skull. Han är underbar att ha i livet...Han är solstrålen som inte vet vad ondska och sjukdomar är..
Känns jobbigt att komma tillbaka till vardagslivet och orka jobba då man har så mkt annat att tänka på..samtidigt kanske det är bra..
Men som sagt: en vecka kvar och snart är mammas strålning klar, så får vi se vad nästa steg är.
 
Men det kommer bli bra!!! Japp, det kommer bli bra..
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde

<3

2013-08-03 @ 21:16:36
URL: http://maddesfamiljeliv.blogg.se
Postat av: Kicki

Happ, och nu sitter jag här och bölar! Kan bara föreställa mig hur det känns för dig, jag som är nog jävla arg och ledsen att den här skiten ska drabba min svärmor! Och mamma till min man och farmor till min son. Fy fan för jävla skitcancer! Det är så sjukt och overkligt och jag vill inte ens tänka "tänk om". Ibland kan man inte låta bli att göra det ändå men då kommer jag ihåg hur grymt jävla stark hon är och att hon har spöat skiten ur cancer förr! Är det nån som klarar detta så är det helt klart världens bästa Eva <3 Och hon får då så fan lov för inget annat alternativ finns!!!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!!

2013-08-03 @ 21:28:41
URL: http://kickikickass.blogg.se
Postat av: Frida

Ibland tror jag man måste få bryta ihop för att sen vara stark och orka gå vidare. Hon är stark din fina mamma! Jag hejar på henne, tillsammans med er hennes härliga familj! FUCK CANCER!

2013-08-03 @ 22:51:06
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: tina

<3 Kramar om

2013-08-04 @ 15:53:34
Postat av: zahra

<3<3<3

2013-08-04 @ 17:52:42
Postat av: Jennie

Fyy tusan så bra skrivet! Och så ofattbart hemskt! Jag bölar som en tok och håller alla tummar jag bara kan! Jag har lika bra kontakt med min mamma som du har med din, och bara tanken på att nåt ska hända gör så ont, så ont...För nej, man klarar sig inte utan sin mamma ://

Och den där bilden...Den är så vacker! Den symboliserar otroligt mycket för er kan jag tänka mig! Massor med kramar!!!! ♥♥♥

2013-08-04 @ 17:53:43
URL: http://www.jennieohlund.blogg.se
Postat av: Sofia

Rörande 💛

2013-08-04 @ 18:03:09
Postat av: Eva

ÄLSKADE BARN !!!
Jag ger aldrig upp...det vet du ! Har alldeles för mycket att leva för...
Så jag kämpar på o har planerat att vara med ett tag till :-)
Måste ju träffa prinsessan i höst oxå ♥
Och nu känner jag ju en förbättring o då blir det ju ändå lättare !

Grubbla inte så mycket gumman...för tusans plåtar, jag sover ju som en klubbad säl om nätterna ! Sov du med hjärtat...lillan behöver en pigg mammamage ;-)

♥♥♥
KRAAAAM MAMMA

2013-08-05 @ 15:12:36
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Sara

Massor med kramar!!! ❤❤❤

2013-08-05 @ 19:39:28
URL: http://minismurfaan.blogg.se
Postat av: Jennie

Ja usch för höst!! Nog för att den också är mysig men jag är inte klar med sommaren på långa vägar!! :/

Tack söta du!! Håll jättegärna utkik och tipsa mig om du hör nåt! :)) kraam!!

2013-08-06 @ 22:16:14
URL: http://www.jennieohlund.blogg.se
Postat av: Lollo

Kram på dig Cissi!!!

2013-08-14 @ 11:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0