Ordlista


Neos ordlista:

(Mest för min egen skull, är så roligt att ha nedskrivet innan man glömmer)

Mechii är välling
Kachii är krokodil
Mamojj är mormor
Jojoj är Rolle
Tovve är Tomme (Kicki säger han ju klockrent :))
Ediiiii är Edith
Schibi är Filip
Faffa är farfar
Haha är farmor
Blacki är Blixten

Avslutar mååååånga ord med i, tex rosi (rosa), rödi (röd), Maddi (Madde, fröken på dagis) osv..

Han surrar ju konstant och det är så himla kul!! Jag tror han tycker det är skönt då man förstår vad han vill.

Och nu innan han somna så ska han ju säga godnatt till alla möjliga saker!! Detta är Jockes fel, som alltid sagt till Neo: säg nu godnatt till blabla.. :P
Godi bilmatta (godnatt bilmatta)
Godi kachii
Godi Blacki
Godi kudden

Osv..

Haha, det tog ett tag innan vi kunde lägga oss. :)

Jag frågade han om han ville somna själv men då fick jag svaret:
Näää, mamma soviiii Noe (han säger ju inte Neo till sig själv, utan Noe)
Och sen sa han: mamma kittli ryggis (mamma kittla ryggen).
Så efter lite kittling och en massa godnatt så somnade ungen gott!

:))

Nu: Trevlig helg :))


Kommentarer
Postat av: Anna S

Vilket härligt ordförråd :)

2012-05-31 @ 08:28:51
URL: http://iannaslillavarld.wordpress.com
Postat av: anneli

han är bara för söt gullungen :)))

2012-05-31 @ 09:49:01
Postat av: EVA

Underbara lilla sötnos !!! Det är så kul med alla ord som bara ploppar upp...få se om vi kan lära han nåt nytt imorrn...hihi !



♥ ♥ ♥



KRAAAM MAMMA

2012-06-01 @ 11:18:28
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0