Neo-update

Här var Neo 2 månader...herregud vad tiden går...
Våran lilla gullunge blir stor!



Och nu är han snart 2 år och 3 månader...
Tänkte göra en liten update då det var så längesen!
Mest för min egen skull:

Han har vuxit 1 cm på tre veckor och 2 cm på två månader.
Är nu 90 cm och väger ca 12 kg.

Pampers blöjor, 4:an, 7-18 kg, använder vi nu!

Äter som en tok, just nu ialla fall. För någon dag sen käkade han detta:
Frukost: Välling
Frukost 2: En yoggis, en mjukmacka, en hårdmacka, min fil och musli, en apelsin och massa cornflakes
Lunch: En stor portion pasta med skinksås och en frukt
Mellis: En macka, en frukt och en yoggis
Middag: 7 köttbullar, en hel potatis och två broccoli! Efter det ville han ha en macka och en yoggis. :P
Kvälls: Välling!

Detta äter han ju inte varje dag men man märker att han har en växtperiod. :)
Det är så himla kul då han äter för ibland har han perioder då han knappt är intresserad av mat. Kan bero på att han får upp kylskåpet själv och tycker det är super-kul att ta för sig själv. :P

Sover väldigt bra. Somnar mellan 19-19:30 och sover till 06-06:30. Sover mellan 1-2,5 timma på dagen också. Han somnar i sin säng men sover alltid största delen av natten i våran men jag tycker bara det är mysigt. Dom är bara små en gång så jag njuter!!

Älskar fortfarande att leka med bilar och kan leka hur länge som helst med dom. Tycker väldigt mkt om att leka själv också, stänger gärna dörren till sitt rum. Älskar ju Blixten och Bärgarn men har nu även sett mkt av Hitta Nemo & Upp.
Älskar ju att se filmer och myser gärna ett bra tag till det.
Coolt att han också blev en filmnörd. :P

Vill alltid mysa länge efter hans sovstund på dagen och vi bara njuter!! :))
Älskar dom stunderna!

Hade utvecklingssamtal på dagis igår och det går hur bra som helst där, han verkar trivas himla bra! Själv så är jag så himla nöjd med detta dagis. Känns så jäkla skönt att det är så!!

Han surrar konstant men det är inte alltid vi fattar och då blir han arg. :P
Men det kommer mer och mer ord och han hittar nya varje dag, det är så himla kul!!
Han är ju en mini-människa ju! :)





Nu blir det snart middag och bio med Emma!

Med det säger jag:
Trevlig helg!
:))

Kommentarer
Postat av: Madde

Herregud så stor han börjar bli. Tyckte nyss ni fick han :)

Men en riktigt sötnöt är han ;)

2012-03-22 @ 19:24:57
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: Sara

Sötisen! :)

Haha, jag hoppas att vi får en liten filmnörd åxxå! ;D

Kraaaam!

2012-03-22 @ 20:53:41
URL: http://minismurfaan.blogg.se/
Postat av: Kicki

Vår lillskit kommer nog också bli filmnörd vare sig det är frivilligt eller mamma som bearbetar :P Gäller väl samma med fotboll om Tomme får bestämma :)

Helt galet är det i alla fall vad fort tiden har gått!! :)

Kraaaaaaam

2012-03-22 @ 21:17:03
URL: http://kickikickass.blogg.se/
Postat av: ♥ EVA ♥

Ja mysstunderna efter han sovit mitt på dagen är helt suveränt mysiga !!! Häromdagen mös vi i nästan 40 min :)

Och på lördag ska vi ta det rekordet...hihi !



♥ ♥ ♥

KRAAAM MAMMA

2012-03-22 @ 22:24:53
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0