Italien

ROM:

Vi landade i Rom ganska sent på måndag-kvällen, checkade in på hotellet och somnade gode fort.

Tisdagen blev det en dag i Rom!
Colosseum (där jag och Jocke förlovade oss -08):








Sen gick vi till Fontana di trevi och käkade glass:




Lika gott, om inte godare, som jag minns det!!! :)



Sen blev det lite shopping och strosa runt. Hann även med en sväng till Olimpico.

Öl drack vi varje dag :P



Onsdag: MATCHDAG!




Lazio-Milan!



Jocke var nog mest laddad och såg fasen ut som en Lazio-ultras-huligan :P





Var grymt mäktigt!!







Fick tom se Olimpia, Lazios örn, flyga innan match. :)





Lite kyligt men efter en vinst med 2-0 fick man upp värmen! =)

Glada och pigga:



Några minuter senare:



;)

Åt god mat gjorde vi nästan jämt!!!
(Förutom på Burger King)




Pastan här nere till vänster var fasen den godaste alltså!
Med vildsvin och rödvinsås!
Mums!!



(Tina: Lasagnen till höger är från vårat stammis-ställe :))



Blev en hel del pasta och pizza, men ack så gott!!! =)

En hit var även Hard Rock cafe, där det blev mera öl och sjukt goda desserter.



Blev ju som sagt mkt Lazio för Jocke:



Vi var gode nöjda med Rom efter två hela dagar.
Bra shopping, bra fotboll och grymt bra mat!

MILANO:

Vi tog, på torsdagen, tåget till Milano:



Blev att kolla in min och Kickis framtida shopping-gata och bara chilla första dagen. Blev att käka pizza(!!) första kvällen i Milano, fast denna gång en tjockare variant. ;)



Öl, som vanligt för oss, och cola för blivande tjockisen. :P

Fredag tog vi en tour på San Siro. Efter tunnelbanan gick vi en låååååååååååång väg mot arenan men hade mkt roligt att titta på efter vägen:



Vi fick besöka Inters omklädningsrum:



Arenan:



Men häftigast var nog Milans omklädningsrum:





Jag fick sitta på Maldinis gamla stol och Jocke fick sitta på Nestas:



Tomme fick äntligen sitta på Gattusos stol, vilket jag glömde ta kort på, men här sitter dom på Nocerinos & Maldinis stol:





Tour-guiden berättade mycket intressanta grejen om arenan och både Inter och Milan. Inte utdraget som många tourer kan bli. Helt suveränt!



Efter touren for vi till hotellet innan vi drog vidare för middag. Innan middagen hittade vi ett mysigt litet hak där vi drack en öl och Kicki fick en alkoholfri drink. :)



Tomme hade googlat fram en argentisk restaurang som hade så jävulst god mat!!!
Detta är enda bilden från den restaurangen, tror fan vi var för hungriga för att komma ihåg kameran. :P



En restaurang att komma ihåg!!! Dom kunde sitt kött!!
Jag tog fläskfilé med super-tunna potatisar, blev som chips, och svampsås.
Jocke och Kicki tog någon pepparsteksvariant och Tomme käkade den största köttbiten jag sett: T-bone :))
Till efterrätt åt jag en jätte smarrig chokladfondant med dulce de leche-sås och vaniljglass. Jocke och Kicki tog mörk-chokladmousse och Tomme käkade varm äppelpaj med vaniljglass.
MUUUUUUUUUMS!!!!
Don Juan var namnet.

På vägen hem hittade vi en vägg som påminnde mig om lilleman:



:)

Lördagen började vi våran shopping. Kan säga att vi var gode nöjda efter halva vägen då både jag och Kicki hittat precis vad vi ville ha.

Jag var lyckligast efter denna butik:



Världens bästa Jocke gav mig dessa:







Har jag sagt att jag äääääääääääääälskar Guess-väskor!!!!?

Tydligen köpte jag ganska mkt där då jag fick denna tröja, värd 50 euro (nästan 500 spänn), gratis:



:))

Tidigare hade jag även fått dessa av Jocke:



Jag är så sjukt bortskämd!! :P

(Kan meddela att vi sparat länge och mycket inför denna resa, vi är inte rikast i världen :P)

Mera shopping; vart totalt 12 tröjor:





Skööööna och snygga tröjor...är så nöjd!!





Och presenter till lilleman, från Disney-store:



Kicki hittade också en Guess-väska, en super-cool döskalle-ring, en skinnjacka och massa kläder. Jocke och Tomme shoppade mest på Lazio- & Milanstore. :))

På kvällen drog vi på Rockbar. Hade sjukt roligt och det var verkligen ett ställe för oss!













Var liiiiite bakis dagen efter. :P

Söndag: MATCHDAG!!
Milan-Napoli

Vi var tvungna att ta oss till San Siro lite tidigare eftersom man var tvungen att hämta ut biljetterna där. Och pga kylan blev matchen flyttat till 15 istället för 20:45. Vi drog alltså kring 11:30 och kom tillbaka till hotellet vid 18..Vi var GANSKA frusna!! Skulle haft täckbyxor och vinterskor.. Matchen var inte så mkt att hurra för, men det var ändå mäktigt att sitta på San Siro och se Milan möta Napoli. (0-0)



Dom härliga toaletterna på San Siro...:P



Milanisterna:
:)







Mäktigt!!




Vi är VÄLDIGT nöjda med denna resa!!
Jag har ändå kunnat njuta trots den otroliga saknaden av lilleman.
SOM vi har ätit och druckit gott, shoppat otroligt mkt, fått se fotboll på både Olimpico och San Siro (hur coolt är inte det???) och skrattat tills vi gråtit många gånger!!

TUSEN TACK, världens bästa Jocke, världens bästa Tomme och världens bästa Kicki, för en oförglömlig resa! :)


Vi avslutade resan klockrent med att lyckas hitta stället där dom gjorde VÄRLDENS GODASTE PIZZA:



:)

Det var våran Italien-resa det!

(PS/ VAB med lilleman imorrn också då han haft hög feber hela natten och hela dagen idag!)
:((

Kommentarer
Postat av: Edith :3

Jag skulle väldigt gärna vilja ärva de där tröjorna, bara så du vet ;) Verkar ha varit en awesome resa, hoppas Neo blir frisk fort!<3

2012-02-08 @ 19:45:24
URL: http://lillasyrranedith.blogspot.com
Postat av: ♥ EVA ♥

Underbart härliga bilder på er alla ! Och den pizzan gjorde att det började rinna snålvatten...;)



♥ ♥ ♥

KRAAAM MAMMA

2012-02-08 @ 21:16:55
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: jonna

Oj så mysigt ni verkar ha haft det! :)

2012-02-08 @ 22:44:41
URL: http://jonnaan.blogspot.com
Postat av: therese

Hej! Vilken perfekt resa för er :D

Ser även att Neo har haft det superkul i Jävre =)

Ha de bra kram!

2012-02-09 @ 15:46:41
URL: http://oestroem.wordpress.com
Postat av: Mia

Åh va härligt ni verkar ha haft det! :)

2012-02-09 @ 23:27:39
URL: http://bymia.blogg.se/
Postat av: Åsa

Sv: jag hoppas verkligen att det blir bättre! Ingen av dom andra har trotsat såhär.. :p

Har varit på ica maxi nu och lyssnat på tystnaden... :p

Kram!

2012-02-10 @ 14:54:11
URL: http://ostor.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vilken fantastisk resa ni verkar ha haft!! =)



Nej precis! Och som sagt, benhård behöver man inte vara, men man kan ju utgå från att bara äta lördagsgodis eller ha fredagsmys! =)

Men alltså, blir du aldrig less ostkrokar?=)

Kram!!

2012-02-11 @ 22:18:53
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0