Barnfri fredag!

Igår efter jobbet for jag och lilleman till Jävre där lilleman skulle sova för natten. Det var inga problem att lämna honom med sin "mamoo" och "jojoj" och "ediii" som han säger. :))

Och ungen sov!! Han passade på att ta rekord i att sova länge då han sov där:
Från 19:20- 08:30 (!!!!!)
Aldrig någonsin har han sovit så länge på morgonen! :P

Fredag-kvällen blev det för Jocke en överraskningsfest för hans kompis Johan som fyllde 30 år, och för mig: tjejmiddag hos Emmeli. Planerat sen länge. Vi har kommit på att vi varje månad ska bjuda varandra på middag. Det blir ungefär var 7:e månad man själv bjuder. Tanken är inte att bjuda på värsta kalaset, utan vill man bjuda på ärtsoppa så gör man det, tanken är ju att träffas!!

Hon bjöd på en jätte-god vegetarisk pasta och kladdkaka till efterrätt.
Mums!!
Jag drack öl då jag ändå var barnfri och det var också riktigt gott. :))

Söta Tove var också med på tjejmiddagen:


:))

Lördag då jag vaknade drog jag och Jocke på stan för lite shopping till honom. Vi hittade riktigt snygga kläder till min snygga kille. ;)
3 tröjor och en super-snygg svart skjorta som han ska ha på kommande 170 års-festen. (Mina chefer fyller 50 och deras pappa fyller 70).
Sen hann vi även med en lunch på Lyktan såklart.

Sen körde jag Jocke till Byske för samling till hans match och jag drog till Jävre och hämtade sonen. Innan vi for hem fick vi grillat till middag.
Japp, vi har det bra vi!
Neo var ganska trött efter en lång dag och somnade i bilen på vägen hem:



TUUUUUUUUSEN TACK, snälla ni, för skötningen, mamma, Rolle och Edith!

Lilleman somnade som vanligt i bilsängen, men kommer nog snart, i vanlig ordning, över i våran säng:




Imorrn är det styrkemix på Korpen som gäller sen har vi inga planer.

Kommande middags-schema:

Söndag: Pastasallad med kyckling
Måndag: Rester
Tisdag: Åsas kasslergratäng med spaghetti
Onsdag: Lax, potatis, vitlöksdressing och tunnbröd
Torsdag: Soppa och varma mackor
Fredag: Tacos med brorsan och Kicki, förmodligen :)
Lördag: 170-årsfest!!
Söndag: BAKIS-käk (får se vad det blir) :P

Nu väntar jag in Jocke och sen blir det myyyyys!

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: ♥ EVA ♥

1000 tack för att vi fick låna sötnosen !!!



♥ ♥ ♥



KRAAAM MAMMA

2012-04-14 @ 22:13:21
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0