Snälla förkylning: försvinn!!!!

Idag är en sån dag då jag skulle behövt gå på ett boxningspass!!!


Humöret och tålamodet är ingen lek dessa dagar då man knappt sover något på nätterna och har en sjuk son som inte är särskilt nöjd.

Har nu hållit på läääääänge att få sonen att sova. Går in och ut ur hans rum, han somnar, vaknar tio sekunder senare, hostar så han nästan spyr, hostar så han spyr, somnar, vaknar tio...osv..Så håller det på.. Nu har han sovit fem minuter, får se hur länge det håller i sig..

Jag vet, det är han det är synd om, och jag skulle LÄTT ta hans elaka förkylning om jag kunde. Men det är fan inte lätt för oss föräldrar heller.
Jag känner mig gråtfärdig hela tiden pga av min trötthet...

Jag vet att jag ältar men jag hade verkligen behövt våra planer i lördags som inte blev av...behövt ladda batterierna med lite Jocke-mys och en hel natts sömn...Ni som är småbarnsföräldrar vet hur mycket en sån kväll betyder, sånt man innan barn tog för givet.

Jaja, behövde få skriva av mig lite. :P
Jag vet ju att det blir bättre men just nu är det lite tungt.

Jocke var hemma idag och imorrn är det min tur igen.


Glass-period igen :P

Här nere har ni en liten skrutt som är helt inne i nya favoritfilmen; Bilar:



:)

Och här nere har ni ett sätt man får i en liten kille vatten; man fyller brandbilen och han dricker ur slangen:


Mums!
Jaja, så länge han dricker. :P

Söndagen var dagen han var feberfri, innan den kom tillbaka idag, och då passade vi på att ta en prommis och köpa en varmkorv:



Mumsigt värre!


Sötisen våran.


Nä, nu ska jag njuta lite av en förhoppningsvis lugn stund, sen blir det sängen.
Håll tummarna att vi, alla tre, får sova en hyfsat bra natt.
:)




Kommentarer
Postat av: Madde

Alla mina tummar och tår hålls för din och Neos skull.

2011-10-24 @ 21:09:41
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag håller tummar, tår och ber en bön.

Och jag vet precis hur det känns. PRECIS!

Heja Cissi! Du är bäst!



Kram!

2011-10-24 @ 21:14:59
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Åsa

Fy fasen! Lider med er! Det är verkligen ingen höjdare nä man inte får sova. Det kan ta knäcken på den bästa av föräldrar.. När mina har varit sjuka har dom fått sova i våran säng. Annars får man ju springa ihjäl sig. Åja, efter regn kommer solsken. Håll ut. Snart får ni tillbaka eran goa glada Neo igen. :)

Kram!

2011-10-24 @ 22:19:28
URL: http://ostor.blogg.se/
Postat av: AXELINA.

hej, vad har du gjort idag då?

fin blogg!:)

2011-10-24 @ 22:26:18
URL: http://HTTP://AAXELINA.BLOGG.SE
Postat av: Mia

Fy så vidrigt jobbigt! Vet precis hur det känns. Och även fast man VET att det kommer gå över så hjälper det liksom inte, när man är mitt inne i det känns det som man aldrig kommer få sova eller må bra igen.

Håller tummar och tår för att han blir frisk snart!

2011-10-24 @ 23:21:50
URL: http://bymia.blogg.se/
Postat av: ♥ EVA ♥

Ja visst minns man den tiden...speciellt då jag var ensam med dig och Tomme. Ingen lek med sjuka och griniga kids... Men tack och lov så går det ju över - även om det kan kännas drygt !



Och första dagisåret ÄR ju jobbigt, då alla bacillusker anfaller ;)



Tur han är världens sötaste sjukling ♥



♥ ♥ ♥



KRAAAM MAMMA/MORMOR

2011-10-25 @ 10:02:05
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0