Dag 1 inskolning!

Tack för era fina kommentarer!

Vi fick i lugn och ro sitta ner (medans alla barnen var ute och lekte) med en av "fröknarna" och prata igenom allt. Var hur bra som helst, dom ville veta alltifrån vad han gillar för mat, leksaker till hur hans kroppstemperatur är. Var otroligt skönt som "orolig" mamma att veta att dom vill göra allt för att han ska må bra.

Både jag och Neo gillade denna fröken VÄLDIGT mkt och Neo började leka med henne direkt.
Jag gillar verkligen denna förskola alltså!!

Han sprang runt och hade roligt med alla nya grejer men följde direkt efter mig om jag gick i ett nytt rum.

Och efter all klockren information och lite lek skulle vi fara hem men det ville INTE lilleman. Ett grymt bra tecken med andra ord.

Nämen, det känns riktigt bra och jag tror vi kommer trivas huuuuuuur bra som helst.

Resten av veckan ser ut såhär:
Tis: 9-10.30
Ons: 9-10.30
Tors: 9-11.30
Fre: 9-11.30

(Nästa vecka beror på hur bra denna vecka går)

Tis/ons ska jag vara med honom men tors/fre ska jag lämna honom en timma. Det bästa är att 4 andra i samma ålder som Neo ska skolas in samma dagar och samma tider!! Klockers med lite sällskap.

Men hur bra allt än känns kommer jag fälla en tår första gången jag lämnar honom länge...så är det bara..

Nu blir det snart surr-stund; lång-prommis med några riktigt sköna polare.
:)

Kommentarer
Postat av: Sofia & Adam

Härligt att höra att allt går bra!! Men det visste vi ju redan att det skulle :)

2011-08-22 @ 18:10:31
Postat av: Catarina W Hansen

Härligt.

Bra att ni fick sitta i lugn och ro, så var det tyvärr inte riktigt för oss. Men imorgon ska en ny "fröken" ta över inskolningen.



Alva ville i alla fall inte åka hem hon heller.

"Ska vi åka hem?" sa jag

"Nä!"

2011-08-22 @ 19:31:10
URL: http://ninna77.blogspot.com
Postat av: Kicki

Men sweeet!! :) Så himla bra att dom frågar så mycket och härligt att Neo hade kul :)



Tack för alla krya på-kramar!! :) går det över en vecka så ska jag se till att ta mig till vårdcentralen!



Kraaaaaaaam :))

2011-08-22 @ 22:30:40
URL: http://kickikickass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0