5 månaders-koll!

Idag har vi varit på 5 månaders koll..helt sjukt att han blir fem månader på onsdag!!
Väger 7450 g och är 67 cm lång! Följer kurvan perfekt!!
Sprutan gick bra, lite gråt men gick över fort.
Snart får vi börja med välling och maten är bara fortsätta att öka.

Nu har Neo klivit upp 3 eller 4, fleeeera dagar i rad..är gode så trött, men det är bara fortsätta kämpa, ska prova lite olika grejer nu för att se om han kan sova liiiite längre. Vi får väl se hur det går!

Idag blir det iväg på mamma-bebis-fika hos Sofia och Adam =)

På söndag är det mors-dag och just denna är min första!! :)
Mors-dag brukar vara, för oss, en ursäkt för att få ihop hela släkten på middag hos mormor och morfar. Alltid lika god mat och alltid lika trevligt!
Man ska ju inte önska sig något, har alltid sagt att jag längtar tills jag får teckningar av mina barn på mors-dag, men nu, Jocke, önskar jag mig två saker:




1. En låååååång sovmorgon
2. En STOOOOR ostkroks-påse
:)



Nu tar vi helg, förhoppningsvis en skön sådan, och får hoppas att Neo sover liiite längre!
Har inte så mycket planer i helgen bara söndags-middagen..
Jo, Jocke ska på firma-fest på lördag så jag sticker nog till mamma ;)
Fredag blir ju bad som vanligt sen får vi se vad som händer denna helg!

Trevlig helg!! =)



Kommentarer
Postat av: EVA

Det var inte mycket till önskelista...hehe ! Men två önskningar som du kanske kan få iaf :)



Härligt att lillgrisen växer som han ska...fast det vet vi ju redan ! Nu är det bara att få igång krypningen så kommer nog sovandet bli bättre !



***

KRAAAM MAMMA/MORMOR



:)

2010-05-27 @ 18:15:20
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Catarina

Exakt som våran lilla på 5-månaderskontrollen. :)

Jag tänker att hon är fem månader men sen slog det mig att hon är ju närmare 6 månader nu.



Ha så trevligt på morsdagsfirandet, hoppas att du får det du önskar dig.

2010-05-27 @ 19:02:19
URL: http://ninna77.blogspot.com
Postat av: Eva

Jadu de är Petter som har största kollen på de där men nu var det iaf kampanj på telia ingen "startavgift" eller kostnad för telen när man köper de om jag säger så och så kostar den 199:-/månad året ut (kampanjen) sen typ 269:- och då ingår det telia till vänner och fri surf.



Hoppas du blev lite klokare:) Huva vad trist att de förlorade idag.. blä!



Kram på er!

2010-05-28 @ 21:46:39
URL: http://evasvardsudd.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja de var jätte skönt men nog har det kliat en hel del och de verkar det göra än. Lite lös i magen har han varit men inget annat iaf. Har Neo blivit nå piggare nu då?

2010-05-28 @ 23:10:10
URL: http://beemma.blogg.se/
Postat av: Monica

Jag hoppas det :) Men varför ska man alltid vara ute i sista sekund? :P Men jag är säkert likadan när det kommer till anmälningar och sånt. hehe..



Och lilleman växer så det knakar läser jag :) Helt otroligt att han redan är 5 månader!! Det kändes som han nyss kom till världen :)

Kramar!

2010-05-29 @ 10:10:51
URL: http://moonkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0