Torsdag, fredag, lördag och söndag =)

Älskade familjen:

Idag blir en familje-mys-dag med promenad, fotbollsmatch på LF (tränings-match MSSK-Norrfjärden) och film-kväll ikväll =)

 

 

Denna klockrena burk fick jag av mamma! Tre fack att ha mjölk-ersättning i, slippa tjorva med mått och pulver i hela skötväskan =) Perfekt!

(Jag ammar ju mest men det är skönt att köra med lite ersättning då och då.)

Tuuusen tack snälla mamma! =)

 

Torsdag var vi först hos Åse på korpen-bebis-fika. Fick träffa hennes söta Vilda (3 år) och Svante (2,5 månader), Jojjos Mille (1 månad) och Ankis Aron (8 månader). Vi fikade, surrade och myste! Super-kul att få träffa dom!

 

Sen drog jag, Jocke och Neo till Källbomark för middag: en super-god fläskfilé-gryta med hemmagjort potatismos (sjukt gott) och sen glass och bär till efterrätt!

Tuuusen tack!!

Vi kollade även in deras ny-omgjorda hall: hur snyggt som helst!!

 

Natten till fredag blev första natten Neo inte sov i sängen med oss, men han äter fortfarande typ varannan timme...men jag ammade han sittandes och sen la jag han i vagnen och han somnade direkt. Annars brukar jag ligga och amma han hela natten och då myser han mest. Fast jag älskar ju att mysa och ha han i sängen, så vi får väl se :P

 

 

Fredag var vi hos Ida på mamma-bebis-fika, super-mysigt som vanligt! Tack, Ida! :)

 

Senare på kvällen såg vi Zombieland, andra gången jag ser den, faktiskt rätt rolig!

 

 

Lördag: kom moster Edith till oss över dagen och vi tog en promenad till Norrstrand för att titta när Rolle och Ronny gjorde snö-skulpturer. Vi gick även runt och kikade där en sväng och köpte souvas: MUMS!!!

 

Moster Edith och Neo


 

På kvällen hade vi en liten "mamma-pappa-bebis-träff" hos Emma, Dennis och Billy. Det var vi, familjen Berglund och Stina, Per och Herman. Vi såg melodifestivalen och käkade godis..en klockren lördag! Dennis är ju för rolig alltså, skrattade tills jag grinade åt hans berättelser! =)

Tusen tack, Berglunds!! =)

 

Inatt har gullungen sovit i vagnen igen och denna gång sov han först tre timmar och sen två, sen klev vi upp halv sju och somnade två timmar i soffan...UNDERBART!! Jocke har varit sjuk i helgen, vi har låtit han sova hela nätterna så jag är glad att Neo sov bra inatt =)

 

Nu ska jag återgå till våran mys-söndag!

 

Men först lite bilder på mys-ungen:

 

I sin fina scarfs från Evelina =)

 

Trött på mammas arm =)

 

Sitter själv i soffan =)

 

Far och son tittar på fotboll =)

 

Ha de bra!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Louise

den där vällingburken har jag också och den är skitbra! ett tips sen om du ska ge ersättning är att ha två små termosar, en med kokvatten och en med kallvatten och blanda 50/50, supersmidigt :)

2010-03-14 @ 11:52:31
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/
Postat av: emma

Ja de var jätte mysigt igår =)

Haha det blev lite kontrast med bilden på sötNeo sen helt plötsligt äckliga bilden på tjejen =).

2010-03-14 @ 12:59:43
URL: http://beemma.blogg.se/
Postat av: emma

Hahaha nu har jag kolla moffats på youtube. Oj oj vilken smak vi hade... En kille hade inte bara kort hår och lång lugg han hade även färgat luggen blond och resten var mörkhårigt! Najs! Låten var väl inte riktigt så bra som man kommer ihåg den heller

2010-03-14 @ 13:15:11
URL: http://beemma.blogg.se/
Postat av: Anna Samuelsson

Det där lät som en mysig helg! Hur har det varit med jocke? Var det hans tur att vara däckad av förkylning i helgen? Min snorighet och halsont börjar ge med sig, så till veckan om det är mamma träff så kanske jag kan komma! Ha de gött! Vi ses och hörs! KRAM!

2010-03-14 @ 19:12:17
Postat av: Sara

Vilken mysig helg ni verkar ha haft! :)



Hälsa Jocke att han ska krya på sig!



Kraaam!

2010-03-14 @ 20:01:04
URL: http://minismurfaan.blogg.se/
Postat av: Cicci

Så mysig å söt Neo är! Å så liten - börjar ju tycka att Charlie har blivit så stor, man hinner inte med! Å håller verkligen med dig om vällingburken - har den också och avgudar den fortfarande för både Charlies ersättning och Kaspers välling! :)

2010-03-14 @ 21:39:26
URL: http://fantaisha.blogg.se/
Postat av: Carola

Underbara familj!

Och vällingburken är super! Hoppas Jocke kryar på sig!

Pussa Neo från mig!

Kram/C

2010-03-15 @ 08:31:59
URL: http://blogg.cartom.se
Postat av: EVA

Vilka underbara bilder ! Fast inte zombiebruden då :)



Hoppas burken kommer till användning vilket jag tror den kommer att göras...



Få se om jag åker in imorrn eller på onsdag...håller på att ha liiite abstinens efter en gullunge :)



Pussa gullstruten från mormor !



***



KRAAAM MAMMA/MORMOR



:)

2010-03-15 @ 15:14:46
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Louise Lidman

Vad gullig erat lilla charmtroll är.. De vore så roligt om typ du, jag och emma L och någon mer kunde träffas och surra gamla minnen och bebisar såklart =)

2010-03-15 @ 15:16:39
Postat av: Cissi

Till Lollo: Det vore verkligen super-skoj!!! =) Det måste vi göra! Jag ska prata med Emma =)

2010-03-15 @ 16:37:28
Postat av: therese

haha grymme gott det var :P



Neo är så sööt :)

2010-03-15 @ 18:55:47
URL: http://oestroem.blogg.se/
Postat av: Sara

Näe...missade ni det! Så synd! :/ Fast han lär väl göra mer hattrick i sitt liv! ;)



Kraaam!

2010-03-15 @ 19:45:04
URL: http://minismurfaan.blogg.se/
Postat av: Louise

haha ja inte så märkvärdigt men det är praktiskt och man slipper leta mikro och så sen håller ju termosar värmen länge också :)

2010-03-16 @ 07:22:03
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/
Postat av: Lollo

Gör de =) Kram!

2010-03-16 @ 07:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0