I´m back!!!

Haha, vi är lite roliga vi...här har vi gått utan dator i två veckor då jag kom på att jag köpte ju för läääänge sen en gammal bärbar dator av Kicki, som fungerar ibland och ibland inte.. Men nu fungerar den, så nu kör vi!!

Måste börja med att tacka alla som gett presenter på sistone, bland annat:

Sara:





Som man också kan ha såhär:



Karina:





Farfar och Anna-Lisa:



Jenny:



Jockes jobb:






Johan och hans systrar:



Mamma:



Liza och Thomas:



TUSEN TACK TILL ALLA!!!

Sen skulle jag vilja passa på att gratta Åsa och Peder till deras son och Ida och Peter till deras dotter!! STORT GRATTIS!!!

Neo växer och växer, detta märkte vi framförallt idag då vi hälsade på Emma, Dennis och Billy. Helt sjukt vad stor skillnad det var. Neos huvud var dubbelt så stort..haha..såg jätte kul ut! =) Söt som stryk var då Billy, lik både mamma och pappa =)


Söt-Billy!


Neo: 2 Januari, Billy: 21 Januari =)

Neo har gått upp nästan ett kilo sen han föddes, väger nu 4200 gram. Äter gör han som en tok, vi har fått börja med ersättning en eller två ggr per dag, för att han inte ska käka upp mig :P



Begravning har vi också hunnit med...kvinnan som lärde mig svära: min gammel-moster Mimmi. Tråkigt men samtidigt ser jag henne och Siggan i solstolar med varsin cigg och whisky och bara njuter. Och den tanken får mig att le. Tack för allt, Mimmi!!

Detta hade Neo på sig på begravningen:


Snyggingen våran! =)

Själv har jag kommit ner till vikten innan graviditeten, 14 kg borta på en månad...det har försvunnit fort. Slappare runt magen är man definitivt, men det tränar jag bort inom sin tid. Just nu njuter jag bara och mår underbart =)

Ni ska få läsa en lista som jag gjort:

Graviditeten, förlossningen och bebisen

GRAVIDITETEN:

När fick ni reda på att du var gravid?
Valborgsmässoafton, hade laddat upp med 15 öl och var sjukt sugen på party, men tänkte ändå innan; det är bäst jag tar ett test så jag då är säker på att jag kan festa rejält. Hade ringt Kicki hela dagen och sagt att jag skulle minsann fylle-ringa henne hela kvällen, då vi inte skulle supa tillsammans, och allt var planerat och bra. Kom hem, tog testet..positivt!! =) Testade mig 4 ggr innan jag fattade vad det stod! =) Så jag skyllde på att jag var trött efter jobbet, därför var jag nykter...att ingen genomskådade det! =)
Var det planerat?
Nja, jag hade ju slutat med pillrena, men jag trodde det skulle ta längre än det gjorde...en gång var det som behövdes! Men välkommet och underbart var det! =)
Mådde du illa under graviditeten?
Spydde några gånger och mått illa då och då, men inte så farligt!
Hade du mycket foglossningar?
Nope
Hade du någon hormonrand?
Jo en svag
Fick du bristningar på magen?
Jo, men väldigt lite!
Vad trodde du att det skulle bli för kön?
Vi kollade upp det så vi visste! =)
Vad ville du att det skulle bli för kön?
Spelade ingen roll alls!
Hade du några speciella cravings?
Olika varje dag, men hade aptit jämt!! Och godis-sugen nå så jävulst!!
Vad gillade du för mat?
Jag åt allt!!
Någon maträtt du avskydde?
Nä..tror inte det..
Hade du halsbränna?
Dom sista veckorna på kvällarna och nätterna..inge kul alls..
Behövde du kissa ofta?
Jävlat hela tiden!! =)
Hur mycket gick du upp?
Ca 14 kg
Är du nöjd över din graviditeten?
Massor nöjd, hur mysig graviditet som helst!!
Var du rädd för förlossningen?
I början var jag det, sen mot slutet ville jag bara ha ut han! =)

FÖRLOSSNINGEN:
När startade din förlossning?
Fick första värken natten till fredag och han föddes lördag på dagen, den andra januari.
Vilken vecka var du i?
Vecka 40+5 dagar
Gick du över tiden?
Fem dagar
Hur startade din förlossning?
Med värkar i rygg och ljumskar
När åkte ni in?
Fredag, 1 Jan, kl 20
Hade du någon bedövning/smärtlindring?
Japp, tog ryggmärgsbedövning..skööönt!
Hur länge hade du värkar?
Kändes då som en evighet..men som sagt, började natten till fredag kl 02 tills lördag kl 12:51 :)
Tyckte du att värkarna gjorde ont?
OOO JAA!!!
Grät du?
Japp, några ggr!
Skrek du?
Då jag krystade tog man väl i...
Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet?
Först 6-7 minuter sen vart dom ju tätare..
Hur lång tid tog krystvärkarna?
Ingen aning..kommer inte ihåg
Vem var med på din förlossning?
Jocke och barnmorskan
Hade du ont efteråt?
Som fasen!
Är du nöjd över din förlossning?
Jag är jätte-nöjd med tanke på hur fin kille vi fick =)

BEBISEN:
Mådde bebisen bra när den kom ut?
Jajemen
Vad blev det för kön?
Pojke
Vad vägde han/hon?
3320 gram
Hur lång var han/hon?
50 cm
Huvudomfång?
35 cm
Ville bebisen amma på en gång?
Nä, han var envis..det kom igång efter några dagar...
Hade bebisen gulsot?
Lite
Mådde bebisen bra under bb-tiden?
Jajemen, han åt lite dåligt men verkade må jätte-bra!
Vad fick han/hon för namn??
Neo Öhlund
Var ni överens om namnet och varför blev det just det namnet?
Japp, vi har alltid gillat det, Jocke som kom på det och det passade perfekt. Han såg ut som en Neo.




På pappas mage


I baby-sittern


Ett litet leende, i farfars famn :)


Gott med mat!!

Var hos tandläkaren i måndags och fick reda på att jag hade tre jäkla hål..suck.. Hon sa att det var VÄLDIGT vanligt att kvinnor kommer tillbaka efter graviditeten med hål, mkt små-ätande..:P
Så nu måste jag laga två i veckan och ett nästkommande vecka och då ska Neo få vara med mormor och farmor/farfar. Usch vad jobbigt...nog för att jag vet att Neo kommer ha det VÄLDIGT bra, utan detta med att vara borta från honom. Jag trodde inte det skulle vara såhär jobbigt..ni får tycka jag är fjantig, men usch, vilken separations-ångest! Tur det inte är så länge man lagar hål =)

Så, nu fick ni lite uppdatering i vårat liv. Skulle egentligen hälsa på Neos faster, gammel-mormor Mildred och farmor och farfar idag men pga dåligt väder plus att jag hade feber igår så ska vi ta det till veckan istället.

Nu har Neo sovit tre timmar i bilbarnstolen..fasen vad han sover bra i den och vagnen. Hans favoriter! Bilbarnstolen är perfekt då man kan vika ner den, slipper man väcka han då han sover så gott =) Men snacka om en hungrig kille han kommer vara då han vaknar!

Ha en fortsatt mysig och snöig söndags-kväll! =)









Kommentarer
Postat av: Magda

Långt inlägg = Lång kommentar såå here we go!



Vilka presenter ni får... slutar det aldrig =)

Och vilken fin pojke ni har!

Du har ju lyckats bra med vikten.. va härligt även om det inte är det första man tänker på, men nu har du ju gjort bort den biten.

Man såg på bilden på era pojkar (Neo och Billy) hur Neo har växt.. man tycker att dom är små.. men så träffar man nån som är mindre.. tänk att man redan har glömt ;)

Att lämna bort sina små är jobbigt, men ack så skönt på ett annat sätt.. man behöver det liksom ibland! Det kommer du att märka sen hihi



Till sist: Det är sjuukt roligt att du är tillbaka på bloggen, har verkligen saknat dina dagliga inlägg.

Stora Stora kramar till er alla tre från oss alla fyra !!!

2010-01-31 @ 16:17:38
URL: http://vatto.blogg.se/
Postat av: EVA

Lååångt blev det då verkligen...hihihi!

Och fina presenter...men jag har ju sett det mesta irl !



Har haft kontakt med Traderasäljaren och hon hade skickat 2 paket fel...så nu skickar jag tillbaka mitt och så får jag det jag egentligen köpt...förhoppningsvis till veckan ! Så då kanske en liten snygging får nåt mer...hihi !



Och jag längtar till torsdag då jag får mysa med gullungen alldeles själv !



***

KRAAAM MAMMA/MORMOR



:)

2010-01-31 @ 17:01:48
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Kicki

Välkommen tillbaka! :)

Jäklar vilken söt bild där han ligger på Jockes mage!! :)



Nu tycker jag att maj får komma snabbt så vi tar igen den missade valborgsfesten ;)

Genomskådade...näe, men måttligt misstänksamma lovar jag att vi var :P



Kraaaam

2010-01-31 @ 18:36:16
URL: http://kickikickass.blogg.se/
Postat av: jonna

Roligt med en update :) Verkar ha haft det bra med mkt besök..Och lillen har blivit större :) Så söt! Riktigt stilig i fluga ;) Hoppas ni fortsätter ha det bra och datorn fungerar så mer updates kommer ;) Kram..

2010-01-31 @ 20:04:33
URL: http://jonnaan.blogspot.com
Postat av: Sara

Välkommen tillbaka!

Har saknat att läsa din blogg! :)



Neo är ju så himla söt! Börjar vara ett tag sen jag såg han nu och han verkar ju växa riktigt bra! Kortet på han och Billy ser man verkligen hur han har växt! :)

Du får ta och komma förbi jobbet någon gång snart så man får se gullungen igen! :)



Ha det så bra och hoppas att ni snart får igen eran nya dator!



Kraaam!

2010-01-31 @ 21:46:45
URL: http://minismurfaan.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha ja de var så roligt att se dem tillsammans, alla pratar om att de växer så fort men riktigt sådär mycke trodde jag inte de skulle vara =) Vi får ta å ses snart igen

kram

2010-02-01 @ 10:48:57
URL: http://beemma.blogg.se/
Postat av: Elin

Välkommen tillbaka :D Skoj med ett lååångt inlägg med mycket bilder. Än har inte jag och crille fått fingrarna ur pip och kommit förbi, skärpning nu!! Han ser ju verkligen underbar ut :D



Satc är bäst. Man blir aldrig less och får aldrig för mycket av det. Har länge tänkt låna kickis box men nu har jag en egen :D



Kramar

2010-02-02 @ 15:58:02
URL: http://elinilsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0