Då var det söndag igen...


Bus-ungen våran!! =)

Ska börja med att tacka Neos farmor och farfar för hjulskydden!!!!

Tuuuuuusen tack!!!
Nu kanske läggan får vara liiite mindre sandig =)

Snodde denna lista av Jonna:

VI TVÅ:

Vad heter ni?
Cecilia Öhman och Joakim Öhlund (Cissi och Jocke)


Hur träffades ni?
Tina fixade ihop oss :) Hon sa till mig att jag hade ett ragg i Gagsmark..Eller hur?, tänkte jag. Men på badstranden då jag fick se honom, föll jag direkt! Och han gjorde visst samma sak =)


Tillsammans?
Snart 9 år...den 13 Juli 2001


Är ni förlovade?
Jajemen, i Rom, 13 Juli 2008


Bor ni ihop?
Japp, sen våren 2005


Har ni barn?
Japp, lille Neo som kom 2 Januari 2010 :)


Har båda körkort?
Absolut!!! Skulle inte klara oss utan..


Kommer du ihåg er första kyss?
Definitivt!!! :)


Vem sa "jag älskar dig" först?
Hm...tror det var Jocke :)


Vem är äldst?
Jocke blir 26 år och jag blir 25 :)


Vilka stjärntecken är ni?
Båda är Lejon!


Vem är längst?
Jocke är runt 180 cm och jag 172 cm...


Vem sjunger bäst?
Jadu...jag tror ingen av oss kan hålla många toner rätt :P


Håller ni i handen på stan?
Inte alla gånger men japp!


Kände ni varandra innan ni blev ihop?
Nope! Hade bara sms:at litegrann =)


Vad har ni gemensamt?
Neo :) Jag tycker att vi tänker likadant, samma syn på det mesta. Vi älskar film och myskvällar. Tycker för det mesta om samma mat... Sen har Jocke enormt bra humor som jag älskar!! :)


Blev du kär i första ögonkastet?
OO Ja!!


Har ni någon speciell låt?
Japp, Fullmoon av Sonata Arctica!


Har ni några "fri kort"?
Nope, nope, nope!!


Har ni stora framtidsplaner?
Vi har ju lyckats med det största någonsin; NEO!! Men sen kommer det väl en till.. ;)..och hus kanske...


Har ni gråtit i varandras armar?
OOO ja!! Jag har gråtit i hans armar FLERA ggr...


Har ni varit utomlands tillammans?
Jajemen, Spanien, New York, London och Rom


Vilket är ert bästa minne?
Definitivt den 2 januari, då Neo kom. Annars är förlovningen i Rom och våra resor starka minnen.


Vem lagar bäst mat?
Jag lagar för det mesta maten men Jocke kan om han vill =)


Vad gör ni en vanlig vardagskväll?
Jocke har ofta träning, men annars blir det soffan eller datorn...Och om Neo är vaken blir det BUS!! :)


Ger ni alltid varandra en puss när ni ses?
Japp!!


Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången?
Näe, han bodde i Källbomark och jag i Jävre..så drygt 2,5 mil..


Blir du lätt svartsjuk?
Inte nu... vi har väl båda haft våra perioder i yngre dagar, men vi litar totalt på varandra!


Brukar ni bråka?
Vilka par gör inte det? Men det går över lika fort! Mest små-tjafs!


Ringer eller SMS:ar ni mest?
Vi både ringer och sms:ar varandra sjuuuukt mkt!! =)


Vilken är hans finaste kroppsdel?
Hela han är ju finast i världen...men om jag måste välja så är ju ögonen och rumpan favoriter =)


Vad använder ni för preventivmedel?
Mini-piller


Brukar någon av er prata i sömnen?
Båda två!!

 

 

Helgen har verkligen sprungit förbi...

 

Fredag blev det bara mys och tidig kväll för oss båda!


Lördag var det först fotboll på LF..MSSK vann med 7-1 =) Jocke gjorde ett mål! =) Sen var det lagfest för Jocke och jag var först på middag i Jävre, grillat och super-mumsig efterrätt (som jag hann smaka som hastigast, hade en gode så trött son..)

SUPER-GOTT, TUSEN TACK!!

 

Sen kom Emma, Billy och Jotta till mig, vi surrade och käkade godis!!

Super trevligt!!

 

 

Fick några fylle-samtal igår från Jocke och brorsan, dom verkade då ha haft riktigt skoj. Och nu ligger Jocke och är riktigt bakis! :) Han ville inte busa med oss kl 06 imorse..konstigt..:P

 

Nu till en fortsatt härlig söndag! Hej svejs!

 

 

 


 


Kommentarer
Postat av: Louise

Levi sitter och tittar på korten på Neo och säger "bäbbää, meeeeer" så vi blir väl inne på din blogg ett tag nu :P

2010-04-18 @ 09:55:40
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/
Postat av: Sara

Stackars Jocke som är bakis, jag är sååå glad att jag var nykter i helgen! Slippa vara bakis är så skönt! :P



Ni verkar ha haft en kanon-helg! :)



Kraaam!

2010-04-18 @ 11:38:48
URL: http://minismurfaan.blogg.se/
Postat av: Jonna

Hehe ja man kan ju hoppas att det är nära iaf ;) Skoj att läsa lite om hur ni träffades och så, istor kan vara bra tidsfördriv! ;)KRAM

2010-04-18 @ 13:05:44
URL: http://jonnaan.blogspot.com
Postat av: Tina

BOOYAAA! eller nå..var ju tvungen att skriva nått:) Är väldigt stolt över mitt fynd i gagsmark:) hahaha

2010-04-18 @ 19:08:51
URL: http://tinalind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0