Helgen

Vill börja med att tacka för alla snälla kommentarer!! =)

Fredag:
började med att jag inte sov särskilt mycket under natten pga jätte ont i magen. Var nervös att det skulle vara nått med bebisen men for på jobbet. Ringde min barnmorska som tyckte jag skulle ringa till special-mödravården, vilket jag gjorde. Fick en tid och cheferna skickade hem mig för att vila. For upp och fick träffa Åke (en läkare som snittade mamma och förlöste mig:)) som frågade mig massor med saker och kom fram till att göra ett ultraljud. Allt var, tack och lov, bra med lill-skruttis och han växer som han ska, moderkakan såg också bra ut..puh!! Lill-skruttis räckte tom ut tungan till oss;) Vad som var felet, vad Åke trodde, var att min högra njure var lite utvidgad (tydligen vanligt bland gravida) och kan därför skapa smärta i magen och ryggen. Endel känner tydligen ingenting och endel får jätte ont. Med all den infon så känner jag att det inte gör mkt att ha ont längre, så länge bebis mår bra =). Var ganska orolig ett tag...

Dags för en magbild kanske:


Första är från v.6 och den andra från igår (v.28 plus..). Lite skillnad va?=)

Lördag: Tror jag var på jobbet 06:20 (bra för att vara jag) och jobbade till 15:30, gode mkt folk, men det gick riktigt bra, har fortfarande ont i magen men mkt bättre nu! Jocke drog tidigt iväg på lagfest så jag for och köpte pizza till mig själv efter jobbet. Tänkte på tvätten och disken som måste göras då jag kommer hem...suck..men så öppnade jag dörren till den tomma lägenheten och fick till min förvåning se att allt var gjort!! Lägenheten var stor-städad, tvätten klar, disken borta; fint överallt!!! Killen hade tom tömt balkongen och burit upp allt på förrådet!! Förstår ni hur bra sambo jag har?????? Han är helt enkelt bäst!! =) Oj, vad skönt...så jag satt mig i soffan och njöt av min pizza! =)

♥Älskar dig mest, Jocke♥


Sen drog jag vidare till brorsan och Kicki för hockey först (skit-match) och sen fotboll ( också skit-match). Mer än så säger vi inte!! Sitter just nu och halv-ser Portugal-Ungern och hoppas på det bästa, men det ser mörkt ut även där..suck..

Tack ialla fall för en trevlig kväll, och tack för alla underbara ostkrokar! ;)

Hämtade upp Jocke efter lag-festen och hans medspelare och tränare hade röstat fram Jocke som Årets Nykomling och fick en tröja med texten: Rookie 2009 =) Sen fick han även en mini-tröja till lill-bebisen (årets rookie JR). Härliga lagkompisar han har! =)



=)

Imorrn är det söndag och vilo-dagen. Har tänkt mig en låååång sovmorgon och då jag vaknar, slår jag på en film i sovrummet och käkar ostkrokar till frukost, i sängen, med världens bästa Jocke, visst lät det som en underbar söndag?;)







Kommentarer
Postat av: EVA

Det låter underbart !

Fast nu har jag ätit chili-ostkrokar så de kommer ut ur öronen... Men nu är det färdigt med sånt ! Nu blir det ett nyttigare liv...ett tag iaf...hehe !Tänkte ta några kilon nu...



Natti natti !

***

KRAAAM MAMMA

2009-10-11 @ 00:09:11
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Eva

Förstod nästan att ni skulle gilla den lilla varianten av tröjorna:)



Skitmatch igår, huvva va trist om sverige inte tar sig till vm!!



Nog såg man alltid att magen växt, så himla kul att se att det händer nå. Och vilken tur att det inte var nån fara.



Ha en trevlig söndag! Kram

2009-10-11 @ 09:13:24
URL: http://evasvardsudd.blogg.se/
Postat av: Magda

Tack tack..

Ang bilderna.. dom blev faktiskt ganska bra ändå.. men man får minsann vara snabb om man ska hinna med.



Åh va obehagligt, det där med magen.. men som tur är var det ju inte mini- Zlatan som hade krämpor.. Det är tur det.. vem ska annars va bäst på plan ;)

KRam

2009-10-11 @ 19:51:49
URL: http://vatto.blogg.se/
Postat av: Siri

Kommer ihåg hur mysigt det var att vara gravid i 5:e månaden...

Härlig tatuering du verkar ha!

http://inredmera.blogg.se/2009/october/tillokning-i-familjen.html

Har just gjort en!

2009-10-12 @ 11:51:40
URL: http://inredmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0