Vilken helg!!

Fredag: ringde Jotta och frågade om vi var på att fara till deras stuga i Lappträsk(tror jag det hette), bortanför Kälen(H-mark). Vi följde såklart men utan att veta vad som väntade oss. Vi träffades uti våran parkering och Emma tyckte jag hade för lite kläder. Jag sa då: Vadå, ska vi vara ute? Hon svarade: Men stugan är ju typ en kilometer in i skogen utan el!!! Jag sprang upp och klädde mig mer och tur var väl det. Vi kom fram och började vandra i kol-svart mörker! Jag föll först, Emma ramla också, Madz och Jocke blötte ner sina skor, fötter och ben, men vi tog oss fram.



Vi som var där var: Jag, Jocke, Emma, Dennis, Jotta, Magnus, Madz och Jenny. Tina kom nån timme efter oss och Jotta och Magnus ledde fram henne till stugan. Läskigt ställe som fasen, jag har sett alldeles för många skräckfilmer =). Och mörkt...shit vad rädda vi var (ialla fall jag och Madz). Sen vart det kortspel och lite lekar. Syrebrist vart det där inne, och det var längsedan jag skrattade så mkt; speciellt åt Madz alias-spel! =) Herregud vilken galen kväll, men grymt skoj! =)

Lördag: började med en kort sovmorgon, bebis sparkade som fasen och jag vaknade. Dock världens bästa sätt att vakna på! =) Sen drog jag till Jävre, medans Jocke var på Korpen (tränings-freaket mitt), och hämtade morfars bil som vi skulle låna för söndagens tripp till Sundsvall.
Hälsade på mamma och Edith en sväng.

Sen drog jag hem för att göra mig iordning för Småstaden-fest. All personal i Småstaden blev bjudna att fara på Golfklubben och festa! Sweet! Där bjöds det på jätte gott kött med potatis och créme brulé till efterrätt. Mkt gott. Jäkligt rolig kväll som alltid med dessa brudar, men jag drog gode tidigt pga huvudvärk och med tanke på hur tidigt vi skulle upp på söndagen så.. men här är lite bilder från kvällen:

Jag och Karina



Elin, Bianca och Ulla



Martina och Linnea



Tina, Elin och Evelina



Evelina och Jenny

Sanna

Lina



Vanna



Marie och Fredrica



Jag och Ulla

 

Tack för denna gång, brudar! Nästa gång ska jag få ta mig en öl, va?;)

 

Söndag: klev vi upp 06:30 och begav oss till Tomme och Kicki för att hämta upp dom. Sen: MOT SUNDSVALL!! Gick himla bra att åka ner, Jocke körde hela vägen och vi surrade oss fram =). Vi kom fram till familjen som ägde bilen kring tolv. Direkt vi hälsade på dom kändes det riktigt bra, otroligt fina människor. Sen kollade vi på bilen och allt såg klockrent ut. Jag och Jocke for och provkörde den och: Japp, denna skulle vi ha! =) Så bilköp vart det:

Så ser den ut! =) Och vi är jätte nöjda, så idag kommer Danne (Jockes kusin) och hämtar/köper min gamla pärla. Tack, Pärlan, för denna tid! =)


Efter bil-köpet så kändes allt perfekt, då drog vi på Biteline och käkade. Tomme åt nå kött, Kicki käkade pan-pizza med kebab, Jocke åt chili-hamburgare och jag en vitlökshamburgare, jävulst gott! =)

 

Efter det var det dags för IKEA. Vi var inte ute efter nått speciellt så vi köpte bara små-tjafs (en matta med lysande stjärnor på till jul och överdrag till skötbordet) men Tomme och Kicki fyndade en del till nya huset.

 

Sen bar det iväg hemåt, jag körde en timma ungefär och Jocke resten. Tomme körde hem morfars bil och hem-resan gick jätte bra, man var gode less och gode trött. Så vi somnade nästan direkt vi kom hem. Men tusen tack, Tomme och Kicki att ni följde! Verkligen tack!

 

Idag är det måndag och jag sov till halv tolv (!!), var grymt längesen. Mötte upp mamma för lunch och sen iväg för svin-influensa-sprutan. Jag vet, jag har sagt att jag inte skulle ta den, men jag har dividerat fram och tillbaka, pratat med barnmorskan min, läst på ganska mkt och bestämde mig till slut för att ta den. Och just nu, känns det jätte bra att jag gjort det. T.o.m sköterskan som stack mig var jätte glad att jag kom, hon tyckte verkligen alla, speciellt gravida och riskgrupper skulle ta den!

 

Men vilken kö då jag kom dit, jisses!! Träffade Erika där, tack och lov, annars hade jag lätt gett upp och gått hem. Det kändes som att det var vi två och resten pensionärer. Men efter två timmar hade vi då fått en kö-lapp och blivit lovade att sprutan skulle räcka till oss också, då kändes det värt att vänta på det. Snabbt gick det då man väl kom fram och kändes inte ett dugg!! Trodde inte hon hade gett mig sprutan då jag var klar. =)

 

Vilken helg!! Den har gått fort som tusan och vi har hunnit med massor!

 

Nu blir det inte många knop ikväll, håller på att tvätta lite men sen blir det vila. Är fortfarande frusen efter att ha stått ute i kö ett gode bra tag.

 

Ha en super-härlig början på veckan!

8 arbetsdagar kvar...




Kommentarer
Postat av: EVA

Ja vilken helg ni haft...mycket har ni hunnit !



Själv börjar jag gå ner i varv nu...har inte suttit still sen jag kom hem utan flängt runt och fixat och grejat, men nu blir det sticken och tv-soffan !



***

KRAAAM MAMMA



2009-10-19 @ 19:45:35
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Monica

Vilken pärla! Härligt med ny bil :)

När dyker det upp en magbild då?! Sitter och väntar och väntar ;)

Kram!

2009-10-19 @ 19:46:51
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Carola

Ja vilken helg ni hunnit med. Kul med fullspäckade helger ibland och ibland skönt med riktiga slapparhelger:)

Nice bil ni köpt! Och vad fin du var på bilderna.

Borde ses nån dag:)

Kram

2009-10-19 @ 22:58:42
URL: http://blogg.cartom.se
Postat av: emmeli

jag såg bilden erika tog på alla pensionärer =) erikas beskrivning: såg ut som att det var idol audition för pensionärer

2009-10-20 @ 11:24:25
Postat av: Cissi

Emmeli: Erikas beskrivning var klockren! =)

2009-10-21 @ 12:12:52
Postat av: EVA

Tack för sällskapet gumman !



Nu har jag skrivit ut beskrivningen på mönstret...så det blir väl nån gång i höst !



***

KRAAAM MAMMA

2009-10-21 @ 12:24:35
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Erika

Åh, är du också sjuk? My oh my! Hoppas du blir bättre snart och att du får jobba imorgon!

Vet inte om man ska vara rädd när man fått så många biverkningar. Men jag försöker intala mig själv att det är sprutan som verkar... Det MÅSTE vara värt den där långa idolkön och lite sjukdom. :P

2009-10-21 @ 13:35:29
URL: http://aakiree.blogg.se/
Postat av: Siri

Vilken härlig skogsbild!

2009-10-22 @ 10:38:44
URL: http://inredmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0