Vilken morgon!! =)

Veckans matschema:
Måndag: Spaghetti och Köttfärssås
Tisdag: Potatis- och purjolökssoppa (plus Löksoppa till Jocke) med hemmagjorda vitlöksbröd och brödkrutonger
Onsdag: Laxfilé med quinoa
Torsdag:
Plättar med sylt och grädde
Fredag: Tacos
Lördag: Kött, strips och béa
Söndag: ??

Igår bakade jag en liten sats cookies efter maten (hade slut batterier i kameran så inga bilder tyvärr) och dom vart ju jätte goda så det slank ju ner några stycken. Tomme kom förbi och såg hockeyn med oss och han käkade några. Sen for dom på träning och Kicki kom hit och surrade med mig en stund och hon fick några kakor och sen var dom slut! Så idag har jag bakat 4 (!!) satser till; en med vitchoklad, en med daim och två med mjölkchoklad! =)

Klev upp halv 9 imorse för att lämna bilen för byte av motorvärmare, därför har jag hunnit baka så mkt! =) Nu blir det inge mer bak idag ialla fall, har även hunnit förbereda brödkrutongerna till sopp-middagen idag! Luktar vitlök i hela lägenheten..mums!!



Dom var snabba på Mekonomen så nu har jag hämtat bilen, så skönt att ha den fixad inför kommande kyla!

Fick förresten låna denna film av Madz förra veckan:


Vilken gråt-film! Hur bra som helst...se den!

Nä, nu ska jag käka lunch: rester av spaghetti och köttfärssåsen igår! Ha det bra! =)

Kommentarer
Postat av: EVA

Jäklar vad många kakor !!! MUMS !!!



Ja här blev det 130 lussestjärnor och dubbel sats med Leilas kolasnittar...så nu ÄR julbaket igång :)



Imorrn hoppar jag nog all bakning men ska handla mer ingredienser...hehe !

Har nååågra sorter till som måste göras tex biskvier, oboybakelser och Dumlekakor...



Syns imorrn !



***

KRAAAM MAMMA



:)

2009-11-17 @ 12:46:09
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: CK

Härlig insats med bakningen!Det lät väldigt gott!Det finns inte möjlighet att få receptet?

2009-11-17 @ 13:15:42
Postat av: Åsa

Sv: Tack! Den kanske är stor och fin att titta på men den är inte lika kul att bära på. =P Jag är så less att jag vill spyyy... Men man ska väl vara glad att man får en liten knodd. =)

Kram

2009-11-17 @ 15:06:12
URL: http://ostor.blogg.se/
Postat av: Cissi

Till CK:



Ingredienser grundrecept:

120 g mjukt smör

1 dl råsocker

1 st ekologiskt ägg

1.5 dl vetemjöl

0.5 dl havregryn

0.5 tsk bakpulver

0.25 tsk salt

100 g choklad av valfri smak

skal av 1 lime



1. Grundrecept: Vispa smör och råsocker krämigt, rör i ägget.



2. Vänd i vetemjöl, havregryn, bakpulver och salt.



3. Hacka chokladen grovt och riv limeskalet, blanda i degen.



4. Rulla in kakdegen i plastfilm eller bakplåtspapper till en rulle (5 cm i diameter) och frys i cirka 30 min.



5. Skiva rullen i 1 cm tjocka skivor och grädda kakorna på bakplåtspapper i 180 grader varmluft, cirka 10 minuter.



Enkelt som fasen! =)

2009-11-17 @ 15:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0