Sagan om Paolo Maldini!

« Om jag som barn fått skriva en historia, den vackraste historia jag kan föreställa mig, så skulle jag ha skrivit den såsom den faktiskt utspelar sig. » Paolo Maldini


Idag spelade denna man sin sista hemma-match, i Tommes(brorsan) absoluta favorit lag: Milan, Paolo Maldini. När Jocke berättade om denna man för några år sedan har jag som alltid varit imponerad av denna fotbollsspelare. Han avlutar sin Milan-karriär med 901(!!!!) Milan-matcher och 26 troféer. Maldini har spelat 646 matcher i Serie A, 139 matcher i Europacupen/CL, 22 matcher i Uefacupen, 72 matcher i Coppa Italia och 21 matcher i diverse turneringar som den europeiska Supercupen, den italienska Supercupen, klubblags-VM etc. Har spelat i Milan sen 1985, hela mitt liv! Hoppas ni inte missade matchen, man fick nästan en tår i ögat av att se, i början av matchen, hur denna man var så älskad och omtyckt.

Kommentarer
Postat av: EVA

Ja det är helt fantastiskt ! Synd jag missade matchen...



***

KRAAAM MAMMA

2009-05-24 @ 20:04:27
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Mia

Vi ska till typ Chicago.. menomenee falls (tror det stavas så?) ÅHH.. jag skulle gärna vilja åka NY men just nu har vi varken tid eller råd så det får bli en annan gång! =)

2009-05-24 @ 21:35:33
URL: http://miaindia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grazie Paolo! Grande Capitano!

2009-05-24 @ 21:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0