Julhelgen:

Onsdag: Då Jocke kom hem från jobbet hade "tomten" lyckats lämna ett paket i strumpan. Har jag berättat förr att jag har världens snällaste pojkvän? Han är helt underbar med andra ord och denna låg i paketet:

Hur gullig som helst!! Den har en viss betydelse för oss också, men det håller jag mellan mig och Jocke ;).

♥Älskar dig mest nu och föralltid, Jocke!♥

 

Tidigare på dagen fick vi besök av mamma, Rolle och Edith som agerade jultomtar. Fick denna underbara sak:

 

Tusen tack, helt otroligt gott! =)

 

Vi fick även besök av svärföräldrarna och Jockes farmor som ville se hur vi hade det i lägenheten.

 

Sen blev det tomtegröt till middag och efter det drog Jocke till Åbyn för sin tradition med hans grabbar: spel-kväll dagen före julafton. Och jag fick besök av Madz & Kattan och vi såg film, åt godis och mös!

 

Julafton: började med en sväng förbi brorsan och Kicki där vi gav varandra julklappar. Jag fick detta av Tomme:

Älskar Disney-filmer och vill ha alla, så nu har jag fått början ;)

Detta av Kicki:

En söt liten krokodil som jag ska sätta på vagnen =) (Fick även en godis-klubba men det åkte i magen direkt)

 

Tusen tack, snälla ni!! =)

 

Sen for vi till Jävre för att ge dom en kram innan färden drog mot Källbomark. Där blev det Kalle Anka, god julmat, julklapps-utdelning och TP-spelande. Jätte rolig kväll som gick alldeles för fort. Vi som var där var: jag, Jocke, svärföräldrarna, Jessica, Ellenor (Jockes moster), Sture och Jockes kusiner: Emelie (och hennes Conny) och Therese, Jockes farmor och mormor. Och fina julklappar, det fick vi:

 

Av Jessica:

Av svärföräldrarna:

Symaskin

Tummen-påslakan i grått (vi har i vitt också :)) och baby-täcke.

Baby-sele

Av Pappa och Decirée:

Baby-gym

Baby-mobil

Av Gabriel:

Av Jockes mormor:

Av Jockes farmor fick vi en slant! =)

 

Av cheferna:

TUUUUUUSEN TACK ALLIHOPA FÖR ALLA FINA JULKLAPPAR!!!! Vi är hur nöjda som helst! =)

Tomten var ju där, såklart, och delade ut alla klappar:

Måste även få visa en bild på Jockes underbart söta mormor:

 

 

Juldagen: julfirande i Jävre där vi fick jätte god jul-mat och efterrätt. Vi var alla rätt trötta efter gårdagen men det var himla mysigt att få julmys med min familj också! =) Där fick vi också julklappar...kan inte förstå hur snälla alla är!!? Helt galet! =)

Mamma hade gjort så fina etiketter, eller hur?=)

Detta fick vi av mamma och Rolle:

Älskar tummen alltså!!! =)

Haha, klockers va? Bäst Rolle fortsätter tatuera lääääänge! ;)

Detta fick vi av Edith:

Hon har gjort denna själv!!! Helt otroligt duktig brud! =)

TUUUUUUUSEN TACK snälla mamma, Rolle och Edith!!!

Detta fick vi av farmor Iris:

Hur sött som helst, som hon stickat! =) Tusen tack, snälla farmor!!

Och sist men INTE minst fick vi en slant av mormor och morfar!! TUUUUSEN TACK!!!

 

Jag hoppas jag inte glömt någonting nu...Håller just på att tvätta upp alla fina kläder/sängkläder som vi fått och ska ikväll bädda fint i skruttis säng med tummen-påslakan! Vi har fått så himla mycket grejer till lill-skruttis och nu är det bara han som saknas! Känns JÄTTE skönt att ha allt hemma, slipper vi stressa iväg och köpa massa grejer sen då vi ska njuta med våran nya, mysiga familj.

 

Nu är jag/vi gode trötta så det blir en lugn kväll med film och mys! Återigen TUSEN TACK till allihopa för en jätte härlig jul-helg och alla fina julklappar! NI ÄR BÄST!!

 

PS/ Har ni sett hur många dagar det är kvar till BF?? ;)

 

 

 


Kommentarer
Postat av: EVA

Jäklar vad fina julklappar ni fått !



Och nu får väl Jocke lära dig sy med maskinen...kanske jag skulle skickat lite stuvbitar med tyg så ni får träna...??!?

Ska plocka ihop lite...



***



KRAAAMAMMMA



:)

2009-12-25 @ 20:27:29
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Anna S

Vilka fina grejer! Låter som att ni har haft en mysig jul! Nu är det inte länge innan BF går ut men jag tror nog att det lär dröja några dagar, för än har jag inte känt så mycket så att jag tror att det drar igång. Våra vänner som skulle ha fått lucia fick inatt, 12dar över tiden! Så nu är man då inställd på att det kommer dröja innan man ser lill bebben, men ack så mycket man längtar! Ha de så bra! KRAM!

2009-12-26 @ 10:12:35
Postat av: Eva

LYCKA TILL med allt nu när det ska till att bli dags!!! Tänkte att det är lika bra att säga önska det nu så att jag hinner.. om jag inte är för sent ute redan..? :)



Kramkram

2009-12-26 @ 11:22:16
URL: http://evasvardsudd.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilka fina julklappar ni fått! :) Jag älskar åxxå Disney-filmer eller egentligen alla tecknade filmer, dom är ju bara så bra! ;)



Kraaam!

2009-12-26 @ 11:30:03
URL: http://minismurfaan.blogg.se/
Postat av: Kicki

Och här var det fullt med babygrejer! Chockerande ;) Vad kul att ni fått så himla mycket fint! :)



Helt sjukt vad fort tiden gått, nu kanske ni snart har lillskruttis utanför magen också!! Crazy =) Så himla spännande!



Å tack tack tack för den fina cultmuggen! Sååå fin:)



Stoooor KRAAAAAM

2009-12-26 @ 16:03:41
URL: http://kickikickass.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ja, är du hälften så less som vad jag är så tycker jag synd om dig. =P Du ska ju ha imorrn. ;) Men alla säger ju att förstföderskor ofta går över tiden. Jag gick över två dagar med min första. Vore ju skönt om eran knodd kunde vänta till "rätt" sida av året. Blir så mycket bättre åren framöver. Även om man gärna hade fött nu.. eller helst nyss!

Kram på er!

2009-12-26 @ 22:29:31
URL: http://ostor.blogg.se/
Postat av: Jonna

Ni verkar ha haft en bra jul och fått mkt fint även till lillen. :) SOm förövrigt snart ska ut, så roligt! Är du nå nervös och har du funderat ut någon förlossningsplan och så?? KRAM och god fortsättning.

2009-12-26 @ 22:35:49
URL: http://jonnaan.blogspot.com
Postat av: Elin

Tack så mycket!

Vilka fina klappar ni fått =) Inga känningar att bebis vill ut ännu?? =)

Kramar

2009-12-27 @ 00:35:17
URL: http://elinilsson.blogg.se/
Postat av: Sara

Jo, den har gått riktigt fort!



Gud så spännande, bara en dag kvar tills tiden är ute! Lycka till med förlossningen å så, lika bra att säga det nu för man vet ju aldrig när det händer! ;) Men jag hoppas att han vill vänta tills januari innan han kommer ut! ;)



Ha det bäst!

Kraaam!

2009-12-27 @ 10:36:53
URL: http://minismurfaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0