Pappa Jocke på papper!

I natt har jag haft sån sjuk värk i rumpan och baksida lår, som en sträckning eller kramp. Snackade med Anna på mamma-träffen och hon hade haft likadant och stretcha hjälpte tydligen massor. Men min mage är i lite i vägen för min stretching men det ska nog gå ;). Hoppas det försvinner för det var inte skönt! :P



Och mamma-träff har vi, som sagt, hunnit med idag. Vi var sex brudar idag och tiden går så himla fort när man surrar. Det blir aldrig tyst på våra träffar, super-skoj! =)

Då jag skulle parkera nere i varm-garaget stod det två poliser och gjorde körkorts-och alkoholkontroll.

Första gången jag blivit stoppad av en polis!! Även om man vet vad det kommer att visa hinner man ändå bli nervös. Jag vill också ha en polisdräkt och skrämma folk ;). Men polismannen tittade på mig och min mage och sa: Jag gissar att detta inte ska vara några problem. =)

Har även bokat in en tid för att fastställa faderskapet, ett så kallat faderskapsintyg. Känns ju lite konstigt, man får tydligen en massa frågor om hur länge man bott ihop, varit tillsammans etc etc..måste kolla med Jocke så vi kommer ihåg rätt :P. Är man gift, som Emma och Dennis, slipper man detta. Fasen vad skönt, kanske ska gå och gifta sig före, oj vad smidigt. :P


Vi fick dock tid den 26 januari, känns jätte långt bort. Tänk vad coolt, då har vi en liten bebis här!! :) För er som tycker jag tjatar om detta så är det för att jag själv inte riktigt fattat att vi snart ska bli föräldrar. Fast det blir ju mer och mer klart..för en levande, extremt rörlig bebis i magen: det har vi!! =)








Kommentarer
Postat av: Sara

Jamen visst är hon, ett riktigt charmtroll! :)



Jobbigt för stunden men efteråt känner man sig starkare än någonsin! Ok, kanske inte just direkt efter...då är man rätt död! ;)



Jag har fortfarande lyckats undvika att bli stoppad av polisen(om man räknar bort när jag körde moppe)! :) Men bara för att jag skriver det här så ska jag väl bli det nu då! :P



Kraaam!

2009-12-16 @ 18:04:45
URL: http://minismurfaan.blogg.se/
Postat av: Frida

HAHA!

Du får faderskapserkännandet att låta som ett förhör. Det är faktiskt inte så farligt ;)

Hoppas du slipper ha så ont....Kram!

2009-12-16 @ 18:13:46
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej! Helt rätt, jag såg inte det till idag. Men jag tar med den imorgon! Om ni fick tid redan om en månad ska du vara nöjd =). Elsa hann bli 4 månader innan vi fick någon tid.

2009-12-16 @ 18:31:59
URL: http://nollnionollfemtretton.blogg.se/
Postat av: Catarina

Ja, det är praktiskt att vara gift ibland. :)

2009-12-16 @ 18:35:10
URL: http://lillawestin.blogspot.com
Postat av: Anna S

Hoppas strechningen hjälper! Det gjorde under för mig iallafall, för det var det enda tipset min BM kunde ge mot ischias liknande krämpor =) Tack för en super trevlig fika stund idag! Kram

2009-12-16 @ 18:52:21
Postat av: EVA

Det går ju att gå till stadshuset och gifta sig också...hihi ! Då slipper man ju...



Men att fast ställa faderskapet är inget alls ! Det är ju bara att Jocke ska skriva under ett papper...inget förhör !!!



***

KRAAAMAMMA



:)

2009-12-16 @ 19:01:47
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: jonna@work

Tack, det känns jätte skönt! :) Dock sitter jag på jobbet nu men.. jaja!

Har missat lite inlägg här då jag var borta ser jag. Vad mysigt med en babyshower. :) Ser alltid så mysigt ut på tv ;) Hehe.

Herregud, läste bara 14 dagar till beräknat. Så härligt. Känns som att dte är evigheter till det :P Hoppas du har det bra ch att skinkan slutar ömma. KRAM

2009-12-16 @ 22:42:45
URL: http://jonnaan.blogspot.com
Postat av: Magda

tack tack ..för "snyggbrud"-kommentaren =)

Haha.. ibland kan man bjussa på en ego-bild, men helst står jag bakom kameran ;)

Har ni något namn bestämt på den lille grabben.. du nämnde ett i sommar.. är det fortfarande det som gäller ..?

Det var då jättefint i alla fall!

Kram

2009-12-17 @ 00:25:56
URL: http://vatto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0